Yrkeskvinnan försummar sina plikter.

Jag försummar bloggen. Det har varit för mycket att göra. Jag ska bättre mig. Jag snor en sån häringa grej av min syster nu igen. Så att det händer nåt här dårå.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Firade min äldste sons första födelsedag. Han fyllde alltså 1 år då.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Firade min äldsta sons tionde födelsedag. Och hade fått veta att jag skulle få utökad arbetstid på mitt jobb. Från halvtid till trekvarts. Yay!

3. Fem snacks du gillar:
Nötter, mörk choklad, mandariner...öh...allsköns kärleksfullt tillagad plockmat.

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Jag kan groteskt mycket utantill men kör till: 1) Your song 2) Gläns över sjö och strand 3) Björneborgarnas marsch (jag kan ha glömt lite där...) 4) The Masochism Tango och 5) i princip hela "Vem ska trösta Knyttet?"

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Oj. Köpa ett större hus (arbetsrum, handarbetsrum + gym...mmm), stötta diverse braiga organisationer typ Läkare utan gränser, skriva en odödlig roman, köpa ett hus att hyra ut och fixa lägenheter till barnen + rusta upp på landet.

6. Fem dåliga vanor:
Biter på naglarna, går och lägger mig för sent, småäter när jag är stressad, slötittar på teve (hänger ihop med det försenade sänggåendet), och...öh...jag ältar. I mitt eget huvud oftast men ibland "out loud".

7. Fem saker du gillar att göra:
Handarbeta, lösa korsord, läsa, laga mat och titta på "Big Bang Theory".

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Skinnbyxor, platåskor, byxor med text över rumpan, minikjolar... och saker på kredit.

9. Fem favoritleksaker:
Min Xperia. Mina hundar. Eh... Nä, jag har nogt inte så mycket leksaker faktiskt.

10. Tio personer du vill se göra den här utmaningen: Alla som vill som läser som bloggar. Go!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Årre

Vem ska trösta Knyttet! Kan vara bästa boken någonsin.

2012-01-30 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0