Yrkeskvinnan på hemmaplan

...grunnar lite på folkbildningen. Nu igen.
Idag vid långfrukostbrunchen diskuterades världsläget. Kina och Tibet. Berlusconi. Huruvida amerikaner kan tänkas uppfatta Sverige som en gammal öststat eller ett kommunistgetto. Med andra ord, sjyst mental spis till pannkakorna och kaffet. 

Sen började vi bläddra i de otaliga katalogerna... Det hade nämligen dumpit ner ett antal såna i brevlådan igår. ABF Huddinge. Vuxenskolan. Medborgarskolan. ("Där intresse blir kunskap" - se där en snärtig slogan.) Vi hittade följande utan ett djupare studium: 

Parkour Light 40+ - mest för Magnus (=äkta hälft) som vurmar lite för urbant hopp-å-kläng-å-spring
Han verkar drömma om sånt, han maken.

Bokslutskurs - mest för mig som verkligen skulle behöva kunna det...men torrt så det knastrar.
Usch.


Familjekurs i franska - "ett bra sätt att få kvalitetstid tillsammans". Kan inte riktigt bestämma mig för om det är ett jättetrevligt koncept eller bara är krystat och pretto. 

Oh la la.

och till sist 

Nybörjarkurs i POLSKA! För mig! Förstå vad det skulle kunna öppna dörrar i det katolska Sverige?? Jag blev lite till mig. Vill helst anmäla mig på studs men tänkte att jag skulle nog ta och stämma av med chef och planering etc etc. 

Polski.

Funderar lite på om det är det ultimata sveket att läsa kurs i annat studieförbunds regi, dessutom hämtat ur en katalog. Eller om det bara är att hålla koll på "konkurrensen" - keeping up wit the competition... Får man prata om sånt i folkbildningsvärlden?

Kommentarer
Postat av: Marit

Go for it. Och jaaaa man får prata om det :)

2011-08-13 @ 15:48:26
Postat av: Rosengeranium (Röd vilde)

Håller med. Klart man får!!! Polska är ju ett häftigt språk :)

2011-08-17 @ 06:37:47
URL: http://rodaanteckningar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0