Yrkeskvinnan hakar på - Dag 1: Presentation

Joråsåatte....
Det pågår en blogg-happening och eftersom jag är grymt oinspirerad så hakar jag på. Tack syster.

Dag 1 har temat "Presentera dig".

Uh-huh...?

Få se. Jag är 37 år. Jag har är 163 cm lång/kort. Jag fick visa leg på systemet senast för nån månad sen.
Jag har varit gift i 15 år lite drygt. Jag har en man, fyra barn och en tax. Med epiteten "världens bästa" på samtliga.

Jag är utbildad på bredden och ledden och längden och tvären. Har läst musik- och litteraturvetenskap (har en fil kand) samt entreprenörskap på Magisternivå. Har även läst en halv termin religionsvetenskap men sen gick jag och fick jobb inom folkbildningen.

Jag har två jobb. Det suger just nu, eftersom det frustrerar mig att inte kunna fokusera helt och hållet. Just nu alltså. Andra gånger är det rätt kul att ha två jobb. Som liksom kompletterar varandra på ett makalöst sett. Jag jobbar dels med administration och döden på en kyrkogård. Dels med folkbildning. Jag tycker mycket om båda.
När jag inte får spader på båda och tycker att "nä, nu blir jag eremit och flyttar ut i skogen och slutar jobba". Men det brukar gå över.

Jag är - har varit? - ett socialt monster. Jag älskar att umgås med människor. Men sen jag blev lite trött för ett antal år sen och fick lov att krisa och vila lite är jag mer restriktiv i mitt umgående.

Jag bor periodvis i min tvättstuga. Jag har ett passionerat hat-kärleksförhållande till textilier.

Jag har slutat be om ursäkt för min person. Jag är krånglig ibland, besvärlig ibland men oftast väldigt trevlig att ha att göra med. Faktiskt. So sue me.
(Bad jag inte lite om ursäkt där? Sluta med det!)

Sen är jag katolik också. En rätt hängiven sådan. Det präglar (förhoppningsvis) det mesta jag gör och (förhoppningsvis) till det bättre. Jag tror på en kärleksfull Gud. Jag tror på Jesus. Jag tror att det gör skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0