Yrkeskvinnan sitter och vegeterar

Eller ja, jobbar hemifrån heter det. Jag ska eventuellt iväg på möte efter lunch men det är osäkert. Jag väntar också på telefon från vårdcentralen för att höra vad jag ska göra åt den värkande fläcken mellan ögonen. Ja jag vet, det är bihållorna som spökar IGEN. Det är väl nåt pollen-induced skräp och snart växer det väl ut en björk ur vänster näsborre...

Grälade mycket med barnen igår, vilkart har tagit på krafterna. Ätit för mycket glass har jag gjort också så jag är lite socker-svullen känns det som. 

Tänker på min lilla (nåja) väninna som gifte sig i lördags - hurra för det. Vi skulle ha varit med egentligen men fick lämna återbud. Av ren självbevarelsedrift (och nån slags hyfs och anständighet) så gjorde vi det nästan en månad innan. Köra 60 mil, hålla ordning på kids och kläder och gu vet allt...och sen samma volta tebax. Nä... Det gick inte ihop. Jag är ingen superkvinna längre höll jag på att säga; jag har nog aldrig varit det till att börja med, men det gick så mycket lättare att bita ihop och "ta i lite till" förr. Så gick det som det gick.

Anyhoo, det finns som alltid massor att göra och nu ska jag nog se till att ... ta reda på att på om det blir något möte eller ej. Därefter ska det hund-promeneras, ev bokas en massagetid och KANSKE sättas en deg. Men tvätta tänkre jag inte göra, nähädå. 

Kommentarer
Postat av: Maken

Hah, vegeterar - inte du inte. Du må sitta still, men oj vad det knirrar i kugghjulen i skallen på dig. Du sitter säkert med någon limerick-idé - jag vet nog.

M

2010-05-27 @ 22:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0