Yrkeskvinnan flänger

Johodå. Vi har slagit personbästa i IKEA-race för 6-mannalag. Hela viddevippen på 45 minuter blankt INKLUSIVE godishandling utanför kassorna.

Däremot missade vi middagen på IKEA som vi lovat barnen. De stänger restaurangen klockan sju. Vi kom dit klcokan 19.01... Det KAN ha förbättrat vår tid.
Men i vilket fall har jag nu tre nya tvättkorger, galgar, gröna och gula servetter till påskdagslunchen, en omotiverad solcellslamps-orm...samt två sprillans nya fina röda brödformar. Och en ny degskål.
Samt ca 3 kilo godis av olika sorter.

Vi gjorde därefter Mackedonken där vi alla 6 satt och gjorde Karl-Einar-häcker moves (dvs viftade med fingrarna med händerna i kors (utan korsade tummar som man gör om man gör en fjäril) och säga, lite mystiskt så där: "MAGIC..." (uttalat "määdjick" förstås).
Hemskt roligt och jag önskade vi hade kunnat filma oss alla 6 när vi gjorde detta och sen hade jag kunnat skicka klippet till min Karl-Einar Häckner-älskande kollega W som hade svimmat av hänförelse. Kanske.

Anyhoo, sen gjorde vi till sist ICA. Stor-ICA i Kungens Kurva och handlade lammstek, olivolja, jäst, 2 kilo tortellini, tandborstar, ost, samt lax, lite frysta "reker"...ja, det var ungefär det. Det blir nog bra.
Barnen kom bort flera gånger men återfanns vid kassorna. Dvs, inte så att vi letade, de dök upp till slut. Liksom.

Och sen sa jag: "ja, det här blev ju ingen storhandling i alla fall...bara 1500 spänn..."

Till sist, lagandan är rätt god just nu. I fredags när vi plågade oss igenom Let's dance (thank goodness att det är över) och den rara men påfrestande kvinnliga programledaren frågar (för blutttolfte gången) "Berätta-hur-känns-det-just-nu?" och mina döttrar, min man och jag skriker - spontant - i kör: "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!"

Humor. Vi skrattade så vi pep. Dvs, "NEEEEJ, för i h-e, berätta INTE hur du känner det just NU!!!!!!!!!!!!!"

Men nu får det räcka för idag.
Herr Minst har öroninflammation och borde antagligen inte alls ha varit ute så här sent. Men nu är det gjort. Jag lär få vabba imorgon.

God natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0