Yrkeskvinnan har sällskap på jobbet

Herr Minst fick följa med till jobbet idag pga ett elakt sår i huvudet som gör dagispersonalen nervös. Han skötte sig alldeles utmärkt. Själv hade jag tid hos tandläkaren och fick laga två hål. Usch. Dyrt var det. Men bedövningen tog som 17 så ont gjorde det i alla fall inte. Förrns efteråt. Och den där herre-jösses-bedövning gjorde att det kändes som kolsyra i halva munnen resten av eftermiddagen. Jag vågade inte äta nånting av räddsla för att bita sönder hela tungan och halva kinden. Medan jag låg och blev borrad i trynet valsade Herr Minst runt i city med min rare bror och min lilla brordotter.

Vad mer har jag gjort idag? Tja, grälat med min mobiloperatör, skällt på ett MYCKET oseriöst företag som försöker få min lilla körrgård att hosta upp pengar för något vi inte vill ha och inte har beställt. Min kollega passade telefonen när jag var sjuk och hade inte varit många dagar i tjänst, och fick det förklarat som att det var en fortsättning på ett avtal som redan fanns. Det var det ju inte alls, och jag har bestridit och bråkat och blivit riktigt vass i luren. Deras otroligt seriösa (obs - ironi) strategi är att snabbt som ögat skicka ärendet till inkasso om man inte betalar på en gång. *grr* Så lite måste man bråka. Om inte annat av princip.

Vad mer? Jo, jag lyckades med konststycket att hålla i en löjlig proteindrink (som smakade tandkräm, den tar vi INTE igen), luta mig framåt för att smaka på herr Minsts glass och jag håller inte burken upprätt utan HÄLLER halva innehållet ner i min påsa med HUmlans nya kjol, underbyxor och min egen jacka. Jag blev lite trött. Fast det så nog rätt roligt ut.

Det blev korvstroganoff till middag. Jag fick massage igår. Jag ska jobba hårt imorgon. Solen skiner, syrénerna luktar gott. Livet är rätt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0