Yrkeskvinnan Dag 13: Den här veckan

Alltså, jag gör nu en insats för att komma ikapp lite. Det går "så där". Och tokförkyld är jag, därav snurret och ihoprörandet av dagar och grejer. But here goes:
Måndag (gör jag ingenting...nåja): Jobbar hemma, får hänga med min man, går ut med hunden.
Tisdag (ser jag mig omkring): Konferens i Nacka hela dagen. Väldigt spännande och intressant. Det är galet kallt ute. Herr Minst för nya sprutor i sitt reumatiska knä, men det är maken som får ta den pärsen. Det går tydligen väldigt bra ety herr Minst denna gång får "knark". Dvs morfin. Det gör INTE ont den här gången.
Onsdag (går jag ut och vankar): Är hemma med snoriga krassliga ungar hela förmiddagen. Lunchar med en kollega i Älvsjö, åker sen in till jobbet i stan, skruttar på kontoret några timmar, bokför, sorterar papper och har mig. Glömmer äta middag, går sen på Stadsteatern med min granne och ser "Sex roller söker en författare" Det är typ genialiskt och väldigt bra.
Torsdag (sitter jag i tankar...nä, det gjorde jag verkligen inte): Möte med kollega på kontoret på Söder (andra jobbet) halvtio-ish. Vi reder ut vår ekonomi, men hinner bara halvvägs innan det är dags att rusa till nästa möte i Vårby gård. Spännande intro-möte för spännande projekt. Vi får se var det hamnar. Jag får en kärleksförklaring på arabiska av en av damerna. :-) Sen bär det av till Södertälje och nästa möte i Sankt Ansgar. Det går riktigt bra det också. Jag tar sen bussen tillbaka till Fittja där jag bli upphämtad av man och hund. Det toksnöar vid det laget.
Fredag (gör jag vad jag vill - jojo...): Går på sjukgymnastik på morgonen, får en fika för mig själv i 45 minuter innan jag kan göra några ärenden i centrum. Får visa leg på systemet - haha! Inhandlar nässprayer och Echinacea till alla förkylda typer där hemma. Åker hem. Jobbar. Lagar lunch. Jobbar. Jobbar lite till. Har svårt att hålla fokus. En kamrat kommer över för att låna tvättmaskin. Denne (kamraten alltså, inte tvättmaskinen) lagar sen middag till oss. Divan har dans-rep och maken är på möte. Dessa två ramlar in vid halvnio-snåret. Vid det här laget har jag börjat känna mig ruggig och lite ledbruten. Tydligen kunde min lilla kropp inte stå emot alla virus och baciller längre... Jag rasar i säng.

Lördag (stundar förvisso helgen till): Vaknar tjock i ansiktet och med världens ledvärk. Ajajajaj.... Masar mig upp till slut. Gör inte många knop. Stickar på en socka. Försöker få ihop de närmsta 24 timmarna - jag ska ju jobba söndag förmiddag och utbilda tillsammans med en kollega. Hur tusan ska det gå? Och det här förtvivlade julbordet med grannarna...? Näää.... Det är inte mycket som känns kul. Tar ett långt bad. Drogar mig med paracemtamol. Dråsar till slut i säng igen.
Söndag: Masar mig upp. Halva klanen paltar sig till kyrkan. Tänker på kollegan som får jobba själv. Snuter mig en halv miljarder gånger. Hostar. Måste nog snart droga mig lite igen. Herr Minst och Divan är hemma, Herr Minst ety han snorar och Divan ety hon ska iväg och dansa. Lite o-fromt är det... Ska nu droga mig som sagt, samt slänga drivorna med äckliga näsdukar. Urk.
Det var min vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0