Yrkeskvinnan Dag 12: Vad jag har i handväskan

Alldeles för mycket, är väl budskapet.
Ungefär det här i vanliga fall:
  • Mobiltelefoner, 2-3 stycken, en per jobb + "min egen"
  • Handsfree till dessa
  • Nycklar, hem, till bilen, till jobben, till kyrkogården/kapellet
  • En slags platt necessär (en sån där som man suposedly ska flytta mellan sina handväskor), innehållandes halstabletter, tuggummi, värktabletter, plåster, gem, pennor, hårsnoddar, mascara (som jag sällan använder), en ynklig liten hårbortse, läppglans...etc etc
  • Kalender, stor och tjock
  • Röd plånbok, tjock och lite svårstängd - fast jag rensar kvitton rätt regelbundet, faktiskt
  • Näsdukspaket
  • Rosenkrans
  • Nån påse med paranötter
  • Ofta en pocketbok av varierande genre och slag
  • Rikskuponger
  • Etc etc etc
Undrar om det här vittnar om någon slags matronakomplex - jag tänker då särskilt på alla nycklarna. Eller så verkar det som om jag vill vara beredd på precis vad som helt hela tiden. Lätt neurotiskt. Jag brukar alltid känna mig lite lätt euforisk, light-headed och nervös de få gånger jag går ut utan handväska...fast då är väl jackfickorna överfulla istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0