Yrkeskvinnan Dag 11: Mina syskon

Jag har 4 syskon. Ett helt, två halva och ett plast.
Nä, det lät trist.
Så här då?
Jag har ett med vilket jag har samtliga föräldrar gemensamt, två med vilka jag har en förälder gemensam och ett där vi inte har några föräldrar gemensamt men våra föräldrar är gifta med varann.
Något ... ordrikt.
Jag har fyra syskon helt enkelt. Tre bröder och en syster.
En helbror, en halvbror, en halvsyster och en bonusbror.

Syskon är bra. Syskon är viktigt.

Det är nån klok mänska som har sagt att det näst största "traumat" (trauma här med någon slags vardagsbetydelse, inte "förlora-en-förälder" eller "nästan-drunkna") för ett barn är att få syskon. Det största är att inte få det.

Jag är väldigt glad åt mina syskon. Och åt mina syskonbarn. Jag har sex stycken. Och då har två av MINA syskon inte en börjat yngla av sig. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0