Yrkeskvinnan gör lördag

... och känner sig mer hemmafruig än på länge. Med trasor i högsta hugg har jag gått lös på dammiga möbler, tvättat vinterkläder, vantar och mössor. OCH - nu sitter jag och vilar lite och funderar på om jag ska slakta en tröja NU eller sen... Jag har lånat en bok från jobbet om hur man slaktar tröjor och jag är galet sugen.



Herr Minst vill också handarbeta, helst i  fleece. Han fick en fin bok om fleeceprojekt i påskpresent så nu får vi se om vi lyckas trassla ihop något. Jag har inte så där jättemycket fleece hemma...kanske klipper vi sönder nån gammal filt eller tröja. Vi får se helt enkelt.



Det är molnigt. Det är trist. Mina döttrar har trasslat ut sig utomhus och håller på och planterar ut några lökar från de utblommade påskliljorna. Maken är på inspektionsrunda i samfälligheten inför städdagarna nästa helg. Ojoj.

Och jag funderar som sagt på slaktade tröjor. Den här gången ska jag ta foton från början så att man kan följa processen. Nu måste jag bara komma ihåg det som sagt.

Men först måste jag städa klart.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0