Yrkeskvinnans ugn-j*el

Här sitter i man i godan ro och lägger in Bertil Boo i sin dator (jag vet, min granne anser att jag bör "söka" för det, men men...jag gillar Brita Borg OCKSÅ).
Man har två plåtar i ugnen och så börjar det så sakteliga lukta...konstigt.

Jaha. Min övre ugn förstår tydligen inte instruktionerna som tydligt står på fikonpåsen (receptet på fikonbröd är smaskens, men jag kommer få slänga ihop mer, för barnen gillar inte fikon). Det står klart och tydligt "FÖRST 250 grader, in med brödet, SÄNK till 200. Det fattade INTE ugnen. Den brände båda bröden ovanpå, bortom rim och reson. VI får se om de går att skära bort.

Vad trött jag blir. Jag har inte bränt bröd på...nånsin.  Tror jag.
I alla fall var det mycket länge sen. Jag gick för tusen inte ens från köket!!! Jag sitter ju här och lägger in Bertil Boo sa jag juh!!!

BERTIL BOO

Hm. Någon har alltså på fullaste allvar filmat sin skivspelare med Bertil Boo snurrande. And they say I'M weird...

Ugn-j*lar och ung-j*lar...både förekommer i mitt liv. Vokabulär.

HU vad det luktar bränt!


Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Stackars bröd! Du får mig att tänka på när jag bodde i en pytteliten etta med ett pyttelitet kök som hade en pytteliten gasspis med en pytteliten ugn. Jag kunde baka en limpa åt gången i den, och när jag tog ut brödet var det lätt bränd med en ljus cirkel högst upp - det var där varmluftsutsläppet satt...

2009-02-04 @ 20:33:53
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: maken

det må ha luktat bränt i hela huset samma kväll, men brödet i sig var det inget fel på. Bara lite väl svart och sotigt uppepå.

Du lagar godast!



Maken

2009-02-05 @ 22:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0