Yrkeskvinnan citerar

Det hör ju till att man som mor ska citera sina barn, när de säger såna där otroligt lustiga saker. Här kommer några av Stor-Killens bästa:

Killen hade läst en bok i skolan som hette nåt i still med "Mini och den försvunna trollringen". När han sen skulle skriva en sammanfattning/recension av nämnda bok skrev han följande på slutet:

"Titeln är illa vald eftersom ringen endast är försvunnen i två av tolv kapitel."

Han är 8 år.

Imorse kom han i vårt sovrum men den där besvärade minen som brukar tyda på att något är på tok.

"Mamma? Jag har så ont i min appendix."

Förlåt?

"Jag har ont i min appendix, du vet, slutet på tjocktarmen. Och om den är dålig måste man skära upp magen och ta bort, det är nog väldigt obehagligt..."

Jag fick samla mig ordentligt för att inte flabba för full hals.

"Blindtarm heter det också, vännen, vet du. Och en inflammation heter appendicit...tror jag," sa jag. Men killen hade slutet lyssna, han orkade väl inte med fler svåra ord.

Maken la pannan i djupa veck när jag upplyste om killens magsmärtor. Han påpekade att det inte kunde vara slutet på tjocktarmen för det var ju...ändtarmen. Varpå jag kastade en kudde på honom och frågade hur han kunde börja dividera VAR blindtarmen satt när han åttaåring just upplyst oss om smärtor i sin appendix.

Jaja, appendix-värken gick över när det blev klart att den friska delen av klanen skulle till badhuset.

Jag tror jag har nämnt det förrut men sen har han även sagt "det är lönlöst" samt "jag kunde inte annat" med darr på stämman när något gått honom emot och lidandet är ett faktum. Han har dock inte runda små glasögon, portfölj och slips; han har Star Wars-t-shirt och snagg. Och han är en liten sammetsögd hjälte-herre som har sin mamma lindad runt lillfingret.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0