Yrkeskvinnan är orutinerad

Det har snöat. Herr Minst frågade efter "sin" overall. Det fanns icke en overall någonstan i hela huset. Detta trots att jag är textil-faschistoid och brukar ha dödlig koll på alla storlekar och vad som är helt och kan ärvas und so weiter. Nu var det overall-brist så att det skrek. Jag var tok-säker på att det fanns en bamseoverall i storlek 122 nånstans. Jag hade fel.
Sakta men säkert gick det upp för mig att denna overall antagligen kastats. Eller gått i arv i någon annan klan. Och att den antagligen inte alls var i storlek 122 utan 116. Möjligen t o m 110.
Herr Minst fick på sig mysko täckbrallor av okänt märke och okänd ålder (storlek 116) och en jacka som baske mig alla hans syskon har haft före honom (storlek 122). Och det syntes. Mössa, vantar, halsduk: ärvda grejer, men stövlarna är nya för säsongen, och mycket bra.
Han ansåg sig dock behöva en overall och det kan jag väl förstå.

Det är bara det att rutinerade föräldrar köper vinteroverall på a) outlets samt b) vid midsommar. Det fanns typ fem overaller in alles i de två H&M, tre KappAhl och två Lindex som jag (i mitt spröda tillstånd) larvade igenom.
Och av dessa fem var ttre rosa och i storlek 98, typ.
Jaja. Till slut, hamnade jag på Stadium och brottades i en halvtimme med en grön och en röd som var i storelk 116 respektive 120. Skulle de vara för små? För stora? Gjorde det något? Och kan en Herr Minst kanske gå med på att ha lila galonvantar med silverprickar? (Det blev blåa tråkiga för de prickiga var 20 kronor dyrare och det tyckte jag inte de var värda, hur prickiga de än var...)
Jag kom hem med en godzilla-ill-grön overall med ludd på huvkragen (både ludd och huva kan tas av, både från overallen och från varandra) -  för 700 kronor (GAAAH!!). DYRT LUDD. Dyr overall. Jaja, vad gör man.

Herr Minst blev mycket nöjd och såg hemskt läcker ut i sin gröna utstyrsel.

Det är hemskt jobbigt att handla vinteroverall. Man kanske skulle ha gjort det på nätet ändå...

Jag måste också nämna att jag - faktiskt gick till jobbet idag. I mitt tillstånd. Jag hostade som en säl och gick tidigt men vad gör man? Deklaration lägger inte sig själv på lådan och nån måste ju hålla koll på the dead people.

Nu ska jag sova. Vore det inte typisk om all snä är borta imorgon? Och Herr Minst får återgå till de gula galonisarna igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0