Yrkeskvinnan tänkte att "va f*n..."

Det blev inte många knop idag. Bara det nödvändigaste. Jag blev helt stressad av att ha en liten söt lista på saker som jag borde göra. Det var inga mastodontsaker på något sätt. Men ändå blev det liksom för mycket bara att tänka på det... Löjligt. Jaja.

Jag:
- räddade inte världen idag. Heller.
- jag städade inte hela huset idag. Heller.
- tvättade bara tre maskiner...
- hämtade medicin och handlade frysta grönsaker
- skrev inte på min odödliga roman idag. Heller.
- lämnade in barnkläder till secondhand-affären där man - lo and behold - får 70% av det de säljer ens grejer för.
- satt och försökte komma på lite kreativa grejjer till min projektledningskurs samtidigt som jag fick sol på mig
(det är nyttigt att få sol på sig)
- simmade inte, ety jag inte mäktade med det...
- promenderade mycket blygsamt, ety jag är klen...

...och imorgon kommer det bli så där okristligt tidigt och vansinnigt att jag blir aningens rädd när jag tänker på det. Jag ska på kurs i begravningslagstiftning (hjääälp...) i Katrineholm och måste med ett tåg som går 07.31. Hu. Minsting måste lämnas på dagis ca 06.40 om jag ska en sportslig att hinna med bussen 6.59, pendeln 07.12 och sen mitt tåg som sagt... Hjälp. Men men, det är bara att bita ihop. Maken är på konferens. Och jag har världens tråkigaste liv ibland...
Nä, nu var jag ohyggligt orättvis, så är det verkligen inte. Men jag hoppas bara att jag nångång blir lite ... rolig igen.
Att jag orkar med ett och annat igen. Och att jag en gång för alla förstår, ända ner i tårna, vilket vansinne jag levde i förrut. Att det varken är eller var eftersträvansvärt. Och om nån säger "livspussel" så skriker jag. (Nytt hatord.) 

(Parantes: nytt favvo-ord i kölvattnet av - *brrrrrrr* - släntrar (*gag*) är LOMMAR. Fantastiskt bra ord som fick Liza Marklunds Livstid att lyfta. "Annika lommade efter chefredaktören." Förnämligt.)

Jag läser f ö The Golden Compass och väntar med skräckblandad förtjusning på ateist-hjärntvätts-propagandan som ska ingå. Snart så, snart kommer den, tänker jag. Jag ska återkomma i ämnet.

Kommentarer
Postat av: sara

Å, "livspusslet" är ett riktigt vidrigt ord! Jag har alltid avskytt det, det känns både malligt, tragiskt och geggigt och helt ... fel. Vem kom på det, liksom?! (Var det inte någon på TCO?)

Jag tycker som vanligt att du verkar har fått en hel del gjort under dagen och tycker definitivt att du ska försöka spola gamla tiders måttståck, hur den nu såg ut.

Den där romanen är jag övertygad om att du kommer att skriva en dag. Du har ett så rikt och säkert språk så boken kommer nog att säga till dig när den vill bli skriven, tänk inte på den tills dess :-)

Tack för din blogg

2008-10-15 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0