Yrkeskvinnan är hemmavid

Jag har inte bestämt mig för hur pass...bedagat alternativt praktiskt alternativt msyko det är att sitta och handlägga begravningsärenden från köksbordet. Det är lite "så där" tycker jag själv. Det har jag gjort i alla fall. Maken ficknåt möte inställt i morse så vi satt här vid varsitt smuligt fläckigt hörn av skrivbordet med varinn laptop och jobbade. Dvs, jag svarade i jobbmobilen, fick svåra namn bokstaverade för mig, försökte hålla koll på kremeringar och kistor, samt datum och klockslag...och däremellan spelade jag mesiga spel på king.com. Ja, och så pluggade jag under grinigt muttrande och morrande...

Han maken jagade nollor och formler i Excel. Det gör han så väl, men jag är glad att jag slipper.
Efter att ha slutat med det för dagishämtning och matlagning (maken alltså, jag är ju SJUUUK) så satte han sig nu igen med sin lilla dator...varvid jag sa att om han nu tänkte plocka upp Excel igen så ämnade jag dunka honom gul och blå. Han blev omedelbart generad vilket var väldigt roligt. Särskilt som han har nån slags samuraj-tofs på huvet. Han har ju så långt hår, så annars ser han inget.

Det låter som ett vindpinat Dracula-slott ivårt kök. Visserligen är det väldigt fisig isolering under innertaken på tredje våningen, JA, men det här är ju löjligt. Det visade sig vara nån jönsig TORKFUNTION i diskmaskinen...ok...

Mitt liv är så himla spännande.

Idag har jag:
1. Varit sjuk - men jag säger som Povel "lagom schuk" ("Van å få som jag vill" - genialisk låt)
2. Läst 239 sidor Liza Marklund
3. Övervägt att skriva en bestseller, det verkar så lukrativt...
4. Inte lagat mat
5. Inte diskat
6. Inte vikt tvätt...jo, lite
7. BADAT badkar i säkert två timmar. Jag känner mig fortfarande som ett litet sviskon.
8. Inte fönat håret.
9. Inte slagit några rekord bland mina favvo-spel på king.com
10. Kladdat ihop senaste vändan fiid bäk till mina kursare på Projektledningen...
11. Druckit aningens för mycket kaffe.
12. Ätit Hickoryrökt hamburgare till middag...smasken.
13. Retats med min tolvåring som är känslig, labil och allmänt hormonstinn...och väldigt väldigt fin

Det får nog räcka för idag. Nu ska jag jobba på att vara harmonisk innan jag somnar. Det är så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0