Yrkeskvinnan Dag 4: Vad jag åt idag

Men snälla nån, vilken tråkig rubrik.

Jaja.

Mat är så himla...besvärligt.

Hungar pains. Fat is a feminist issue. Bla bla bla.

Mat är men jämna mellanrum my drug of choice. Vilket är tröttsamt. Och jag har svårt att bestämma mig för om det är mer hälsosamt, drug-wise, än att typ börja röka en massa istället.

Hur som helst; det här har jag ätit idag:

Frukost: Smörsgås + kaffe. Grovt bröd med ost och skinka, grövt bröd med leverpastej. Och kaffe. Lite vitaminer på det.

Lunch: Bacon, wokgrönsaker och ägg.

Mellanmål: en halv näve paranötter

Middag: LIte salami och ost, en avocado...en macka igen...lite jordnötter...eh...

Det blev ju inte så bra det där. Onsdagar är struliga, alla har aktiviteter, det är körer och scouter och tjosan hejsan...svårt att få ihop det där med mat. Pojkarna fick äggröra till middag. Flickorna har inte ätit än. Ingen ordning alls.

Men det hör faktiskt till undantagen. Övriga vardagar är det mycken ordning och reda vad gäller maten. Imorgon är det torsdag - gissa vad vi äter? Soppa och pannkaka givetvis.

Mat. Jobbigt. Och trevligt. Men jobbigt.

Nu ska jag baka ett enkelt bröd. Utan jästid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0