Yrkeskvinnan ska bara återge...

...ytterligare en lustifikation från Killen i sammanhangen. Dvs min äldste son. Som fnös ilsket och överseende omvartannat om att det fanns Ben 10-monster från LEGO numera. Det var inte ok eftersom det liksom inte alls handlade om att bygga monster av legobitar, det är specialbitar som bara kan användas till monstren. Liksom.

"Det är helt OACCEPTABELT", meddelade han vid lunchbordet.

Vidare hade vi han lilla kamrat C över på övernattning av nöd häromkvällen. (Cs mormor är allvarligt sjuk och det krisade och Cs mamma behövde åka iväg). Killen var bekymrad över kamraten C.

"Pappa, jag vet att C är ledsen för det här med hans mormor, men han visar det inte."

Och sen:

"Jag är den känslosammaste killen i världen..."

Jag tror han syftade på sin inte så blygsamma känsla för empati. Han ÄR mycket empatisk och känner mycket med många.

Lilla Cs mormor klarade sig den här gången.

Kommentarer
Postat av: Emma Nordenstam

Hej! Är det möjligen så att du har erfarenhet av att driva en tygblöj-tvättservice? Jag fick en länk till din hemsida av en kompis som hävdar det. Om så är fallet skulle jag jättegärna ringa dig och ta del av dina erfarenheter. Jag har planer på att starta en sådan sevice, i Stockholm. Mvh Emma Nordenstam, [email protected]

2010-03-25 @ 12:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0