Yrkeskvinnan behöver semester...badly

Oj oj. Jag har jobbat och slitit och inte rikigt hunnit mer än att jobba.
Men det här är väl vad som försegått:

- Körrgårdsarbete
- Folkbildningsarbete
- Kurs-givande
- Barnuppfostran
- Firande av nybakad fjortis - ja, det är sant, Divan har fyllt 14 år!
- Rojalistisk yra...lite grann i all fall
- Årets första radhus-kollektiva dubbelgrillning med efterföljande "Burken 2.0" (ni skulle sett mitt djärva språng över staket och genom buskar och inrullning bakom grannarnas soptunna...innan jag åkte fast för typ femte gången...)
- Långa promenader med taxen


Jag vet inte - jag försökte in i det längsta behärska mig i hela det här kungliga tjo-fräset men jag säger inte mer än att:
1. Ja, jag bölade. Flera gånger. Särskilt när han prins-putten höll tal.
2. Det var en fasligt tjusig klänning. Och diadem. Och slup. Och kalesch. Och allt vad det nu var.
3. Försök bara avskaffa monarkin NU. Gör det bara.


Jag är hemskt trött och vill ha semester. Väldigt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0