Yrkeskvinnan citerar och håller sig i skinnet

Jag måste citera igen. Min alldeles strax nio-årige son Killen satt och spelade nåt spel på PS2-an härom kvällen och hittade nån extra bana där det kunde samlas poäng utav bara sjuttsingen. Maken hörde hur både killarna pep upphetsat över den hemilga banan och alla...poäng-mynts-bluppidupper och Killen säger till Herr Minst:

-WOW!!! Kolla! KOLLA! Va' många poäng-pengar!!! Men du, nu får vi inte bli GIRIGA..."

Jag dör.

Han har sagt fler fantastiska saker i veckan men just nu har jag glömt dem. Jag återkommer i frågan.

Och det här med att hålla sig i skinnet då? Jo. Jag håller på och jobbar igen lite av det som jag är efter med sen min host-och-lung-sejour före jul. Och jag har jobbet rätt mycket i veckan. Planen var att idag, fredag vara lite DUKTIG och HINNA MED ytterligare VIKTIGA SAKER. Typ att åka till IKEA och göra flera flugor på smällen, t ex handla en ny kudde samt upphängningsstänger åt en kompis OCH hinna köra ut till körrgårn och lasta lite grejer även där.

Men jag kommer med alla sannolikhet att avstå. Från alltihop. För jag orkar inte. Jag behöver ligga på min spikmatta, fästa några trådar på ett par raggsockor och kanske - KANSKE - sätta en deg. Men kajka runt i bil? Nä. Jag orkar inte.

Hurra för mig som låter bli när jag inte orkar.

Kommentarer
Postat av: Maken

hurra för dig i allmänhet.

M

2010-01-16 @ 18:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0