Yrkeskvinnans lördag

Jag har vårdat min förkylning idag. Eller, jag har försökt vila mig frisk. Det går så där. Men jag har läst ut den här:

Hu så hemskt. Men riktigt bra. Underhållande, men ändå viktigt. Liksom.

Veckans "jag gillar":

- Vesna tvillingmammas blogg. Jag skrattar så jag piper och ögonen tåras. Särskilt åt det här: STRUTS

- Dolph Lundgren. Jag veeet, löjligt, och ALLA gillar ju honom nu och Jonas Gardell är kär i honom och jag med och du med, men asch ture, vem bryr sig, liksom, inte jag i alla fall. Har ni tänkt på att han blir starke (A)Dolph om man vitsar till det lite, och att det är lite roligt?

- Att snart snart börjar jag på mitt nya jobb och det är spännande och lite läskigt. Måste man klippa sig innan? Skaffa nytt pennskrin? Börja gå i högklackat? Asch ture, det ger sig!

- Lunch med min bror mycket spontant i fredags. NAJS.

- Folk som gifter sig. Det är trevligt.

- Alphaville. I luuuv Alphaville.

- Lördagsbastun, härligt som alltid.

Veckan "vad tusan":
- Att jag beställde läseplattan LETTO kvällen INNAN allt rabalder i tidningarna, och lik FÖRBASKAT fick jag ikväll ett mail där man ursäktade att den var slut hos leverantören och vad det nu var för dravel. DUMHETER!! Hur många hade ni på lager, ijenklien?? 58 stycken?? Som den griniga teknikfientliga människa jag är var det här ett stort steg för mig...och se hur DET gick. *morr*
- Att det är så sabla snorigt, allting.
- Att min handväsks-handsprit har försvunnit. Oroväckande. Har hunden snott den???
- Att Divan och jag konstant kommer ihop oss om allting hela tiden.
- Att jag inte vågade bråka och stöka mer på seminariet på religionsvetenskapen i tisdags. När fan blir gammal blir han inte religiös utan en fegis? Jag menar, religiös var jag liksom innan? Juh?


Snart börjar fastan. Hjälp. Och herr Minst fyller 6 år. Hur gick det till?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0