Yrkeskvinnans hormoner spelar henne spratt

Jag har varit något så innibaljan ilsken, frustrerad och generally pissed off hela veckan attjag började överväga ... jag vet inte, att gå under jorden... Men, det var ju hormonerna som levde rövare, det borde jag kunnat räkna ut. Tss...

Anyhoo; jag motade dom i grind genom att jogga och promenera i skogen igår och idag var jag på - håll i er - GYMET. Igen. Ja, jäklar. Jag kommer blir stark, om Gud vill och skorna och motivationen håller.  I sig. Ni fattar.

Jag har ett par ambitioner den här kommande veckan. Det handlar om följande:
1. Hålla mig i skinnet - irritations-wise i förhållande till mitt jobb.
2. Fösöka komma lite ikapp med den förtvivlande bokföringen.
3. Träna på onsdag och torsdag.
4. Köpa en massa presenter till små människor som jag känner. De fyller år och döps och allt vad det är till helgen.
5. Inte bli sjuk.
6. På fullaste allvar överväga att bli nykterist. Till en så 97% i alla fall. Jag menar, man vill ju fortfarande kunna ta sig ett glas champagne när man firar nåt, typ nyår, eller bröllopsdag eller nåt litet nyfött barn eller så, eller ett glas rödtjut när angsten blir en övermäktig... Men det här med alkohol alltså... Det är lite överskattat. För att inte säga mycket. Jag tänkte satsa på lite tränings-fixering istället. Det känns mer hälsosamt på nåt sätt.

Och så ska jag virka lite också. Bli klar med en liten liten filt hade jag tänkt.


Jag hörde just mig själv på radio. Min syster hade beställt en kryptisk pik-väckning via sina kontakter på Morgonpasset helg i P3 förra söndagen. Inte svarade jag i telefon; jag var ju ute med hunden. Men, jag blev uppringd och fick förklara mig i efterhand. Det var lite lattjo. *hi*

Det tog mig nästan en timma att hitta inslaget, mest för att jag först inte insåg att jag satt och lyssnade på lördagens program. Så går det när man är ouppmärksam.

Här finns det.

Jojo...

Det har varit dags att gå och lägga sig jättelänge nu. Så nu gör jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0