Yrkeskvinnan segar och degar

Jag har bara en ambition denna lördag. Att göra så radikalt lite som möjligt. Fast det borde ju städas och pysslas, visst borde jag göra det. Men det beror helt på. Jag har nämligen två otrevlig varningblinkers som skriker "gör ingenting" mest hela tiden. 1. Det rycker under mitt vänstra öga i tid och otid - :-( 2. Det maler och moler i min högra axel. Både dessa saker säger ju nånting om nånting. Tagga ner, typ. Släpp. Sluta. Låt bli. Visa att du kan - göra ingenting. Jag kan.

Igår såg vi WallE med barnen. Jag har inte sett den förrut. Jag blev väldigt tagen. Både för att den var så ... fin. Och för att den var så pass bra som jag hoppats. Jag tycker så hemskt illa om när t ex en film eller en bok inte lever upp till förväntningarna jag haft. När det liksom inte ens kommer i närheten. Då blir jag sjukt grinig. Nu satt jag och mös. Sen såg vi ett avsnitt av Brottskod försvunnen som jag är väldigt förtjust i.

Jag fick blommor av mina kollegor på jobbet i går. Trevligt. De är jättefina och höstiga OCH luktar gott.

Jag stickade klart Divans mössa igår. Det är kul med mössor och vantar (och barn/bebis-tröjor) eftersom det går fort. Appropå garn så hade jag på mig fin-fina stickade tunikan i blått melerat igår och alla tanterna på jobbet pep av förtjusning*: "Haaar du stickat den här själv?? Så JÄMT och FINT!" Heh. JA, jag gillar tant-beröm.
Och jag har faktiskt stickat den själv. Det var premiär igår eftersom jag blev klar sent i våras och sen var det för varmt. Så den har legat och väntat på mig sen dess. Men NU fick jag ha den på mig.

Sen smygshoppade jag första säsongen av Pushing Daisies. Någon (syrran?) har sagt att den är bra och eftesom det handlar om DÖDEN kände jag att jag var tvungen att bilda mig lite igen.
En annan kollega ute på körrgårn där jag jobbar frågade mig om jag hade sett filmen "Trångt i kistan" vilket jag självklart hade. Sen stod vi och jämförde lämpliga filmer som på ett eller annat sätt berörde "vår" bransch. Självklart Six feet under men också Pushing Daisies (kanske var det han som rekommenderade den?) - inga läbbiga skräckfilmer eller så.

Jag sov länge idag. Jag tror det är dags för en liten lur till.
Spikmattan - här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0