Yrkeskvinnans decimerade skara

Vi är bara tre personer hemma och det är helt galet vilket skillnad det är. Jag njuter i fulla drag medan mina killar ser lite små-olyckliga ut.
"När kommer pappa hem?"
"När kommer syrrorna hemma?"

De förstår inte alls charmen med att det är ett helt annat tempo, en helt annan dynamik... och där blev det lite väl pretto. Hallå, liksom. Halva familjen är på landet och har tagit hunden med sig - och?

Jag har knappt lämnat huset på hela dagen, om inte tre meter ut på baksidan gills. Jag har härjat i kök och tvättstuga men är det så mycket renare? Oklart. Det finns fler rena strumpor i huset än i morse, så mycket kan jag säga.

Sen hittade jag äntligen min stora handarbetssax och började klippa sönder en massa för små och urtvättade tjejkläder för att försöka sy nåt nytt. Föresträdesvis kjolar. Jag vet inte hur pass bra det blir, men det märker vi.

Vi har ätit tråkig mat hela dan men inte har det gjort nåt. Jag har haft det lugnt och skönt. Jag är nöjd med detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0