Yrkeskvinnan och vardagsrantandet

Det rantas i mitt liv.
Alldeles nu kom Killen rantandes nerför (eller om det var uppför) trappan och låg inte alls i sängen som han borde.
Själv har jag rantat till och från jobbet och på väg från jobbet rantade jag till ett appointment, därefter till ICA för att handla förnödenheter till min synnerligen kranka syster, ranta hem till nämnda syster, därefter till skatteverket för att hiva in de deklarationer som jag inte alls har gjort och därför får lämna in i stället...(logik?), och därefter rantade jag tillbaka till pendeln och sen hem. Där rantade jag ytterligare ett snabbt varv på HM och sen ett ännu snabbare varv på konsum. Rant rant. Hunden hade fått för lite motion så nu p kvällen rantade maken och jag runt hela radhus-berget i rasande fart. Hunden hade uppdämda behov av att superduper-ranta med nosen i marken. Lurvlimpan. Turbolurvlimpan. Nåväl.
Nu får det vara slut på rantandet. Nu ska jag snabbt fuskjobba lite och sen ska jag sova. Jag över t o m att skippa fuskjobbandet.

Imorgon ska jag inte bara ranta till kyrkogården. Jag ska även ranta till tandläkarn och till kakelhuset i Högdalen.
Jag har inget liv. Jag bara rantar runt i ett.


Näää. Så är det ju inte. Jag har ett fint liv.

På torsdag går jag i kloster så då blir det blogg skugga. Om jag inte har teckning och kanske kanske fusk-kortbloggar. Rapport från bakom klostermurarna, typ.

Kommentarer
Postat av: Julia

Är det inte ytterst fuskigt att blogga om man är i kloster för att fjärma sig osv?

2009-05-05 @ 15:11:21
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tur att du inte släntrade. Hoppas att klostervistelsen var ... hur säger man? .... givande? vederkvickande? Bra, hur som helst.

/sara

2009-05-11 @ 16:23:05
Postat av: Bitte Assarmo

Vad kul att hitta dig här i bloggosfären! Intressant med kvinnor som vågar vara brödbakarkvinna och hemmakvinna - och i synnerhet att våga vara det offentligt! Får jag länka till dig i min blogg?



(Kakelhuset är en benämning jag inte hört tidigare - ändå har jag bott i Högdalen i över 20 år - vilket hus är det? Det som jag kalar Tupphuset?)

2009-05-15 @ 10:15:12
URL: http://katolsktro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0