Yrkeskvinnan, herr Minst och en racerlimpa

Herr Minst är hemma med hosta och snor. Det är tredje dan nu. Trots detta tog vi en lång promenad i skogen, med hunden. Sigge hade grym överskottenergi och var "snabbare än blixten" enligt herr Minst. Nåja. Men han låg som en rem längs marken och han är absolut ingen promenadlimpa. Snarare en racerkorv. Racerlimpa.

Sen åt han olämpliga saker - urk, jag säger inte vad men vi talar givetvis om andra animalers...returer. Usch!
Vi träffade tre andra hundar idag. En otroligt vacker siberian husky som hette Miko och var en distingerad äldre herre med tennisboll och ruffig husse. Men den ruffiga hussen var trevlig och vi utbytte hundiga artigheter.
Nästa jycke var en ilsken svensk-dansk gårdshund som morrade och gläfste åt Sigge. (Det var ett "rasande rytande", enligt herr Minst som meddelade att det var lite läskigt.) Namn okänt. Hussen hade ingen koll på nånting, och sa "nä, det är ingen valp, den är vuxen" när jag upplyste om att Sigge var valp. Jag fick understryka igen att MIN hund är valp. "Jaså, jaha, ja, min har ingen svans." OK....då går vi då.
Den tredje hunden var en stor...lurvig...nånting. Nåt collieaktigt men med helt rödbrun päls. Sonja hette hon, och hade fryntlig husse som såg ut som något ur en...pilsnerfilm kanske. Men trevlig. Sonja var mycket itnresserad av Sigge och Sigge som just då var kopplad blev lite nervös och for runt som en skottspole och pep. Jag hyttade åt honom och sa att han skulle visa sig mer respektfull mot äldre damer. 

Sen gick vi hem. 

Herr Minst citerar citerar Gnottarna i tid och otid. Själv har jag sovit middag - två gånger - med hunden på magen. Det är fridsamt.

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Hm, hund på magen - önskar verkligen att maken inte var allergisk, det vore en sån bra ersättning för bebis på bröstet! (Gissa vems son som just har blivit för stor...)

2009-03-25 @ 23:52:06
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0