Yrkeskvinnan hämtar sig

Ja, det blev en lång kväll igår. Jag var på intellektuellt utmanande föredrag och jag är fortfarande lite slut i mössan. Det var intressant men jag var ändå så pass uppbragt att jag var tvungen att ta en stor whisky när jag kom hem. Och äta godis. Fy på mig. Men det var i alla fall inte rödvin som är det jag tycker är jobbigast att avstå ifrån. Faktiskt.

Jag är ensam hemma med en sovande hund. Hunden har varit trött hela morgonen, hoppas han inte är sjuk... Dessutom sprang han ifrån maken imorse men nån snäll farbror stoppade honom. Jaha,  han kan alltså inte släppas ut genom dörren utan att vara kopplad just nu? Eller? Tur att valpkursen börjar på lördag, det känns som att vi måste få lite klarhet i både ett och annat.

Dessutom ska vi på kalas på lördag, hos svärfar och grannflickorna ska vara hundvakt. De är VÄLDIGT glada för det och vi är glada för att de vill.

Nä, det här duger inte. Jag måste sätta en deg, jag har tvätt (goes without saying) och förr eller senare piggnar väl hunden till?

Jag vill läsa teologi tror jag. Ska man göra det i Lund eller Uppsala eller inte alls om man är en fin katolsk flick... jag menar kvinna. Jag menar inte alls fin. Jag menar...äsch. Teologi på distans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0