Yrkeskvinnan gråter

men av att halv skrattat sig fördärvad åt Maciej Zarembas underbara formuleringar. Karln är ett geni. Jag vill nästan gifta mig med honom

Det är den senaste fantastiska artikelserien i DN om svenskundervisning för invandrare, integration och andra heta potatisar.

Karln är ett geni, sa jag det.

Jag citerar:

"Adressaten måste vara en figur "precis" stup i kvarten samt, av allt att döma, livnär medelst dropp, och fortplantas genom knoppning, eftersom han varken äter eller flörtar, upptagen som han är med att fylla i blanketter."

Detta alltså beskrivande någon som skriver läromedel som används i svenskundervisning för vuxna.

Jag skrattade så jag GRÄT.

Artikeln lär inte finnas på nätet än, men den kommer väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0