Yrkeskvinnan sumpar 24:e, 25:e, 31:a och 1:a

HA!

Det har varit total blogg-skugga sen 19 december - so sue me.
Jag ska ta och sammanfatta mitt år.

2008 som jag i efterhand minns och rekonstruerar det:

Januari sög, jag hade ont, folk blev sjuka och jag försökte få igång företagandet igen

Februari minns jag inte mycket av, mer att det hände sorgliga saker och det var kallt

Mars var den månad då jag flyttade in i kontoret som skulle leda till så mycket bra OCH vi började göra om vårt badrum

April var lika med jobb jobb jobb trots att jag egentligen inte orkade vilket var dumt. Min ena partner in crime började jobba efter mammaledighet och det var lite första spiken i kistan på vårt projekt

Maj och ljuset och värmen som börjar återvända är ju alltid en källa till glädje...ända tills jag faktiskt hamnade på operationsbordet och under kniven och (ytterligare) en long konvalecens påbörjades

Juni jobbade jag inte mycket utan låg mest och ...bloggade? Läste. Surade. Fick lämna huset och på på makens jobb eftersom det nu även byggdes nytt kök. Åkte till landet. Men såg även Dolly Parton på Stadium.

Juli fick jag fortfarande inte bada i men vi somrade på på halvfart och gjorde INGENting

Augusti mådde jag sämre än före operation rent ork-mässigt men hade inte ont längre. Jag sprang hos läkare, jag började spela tennis (vilket jag orkade så där lite lagom) och projekt "företagande" lades ner. Och - jag började äta sushi.

September är lika med faster-månad. Dvs jag blev faster igen. Samt åkte till Skåne. Samt började knarka sommar i P1 lite så där "efter".

Oktober är den månad i vilken jag är född och 2008 var det 35 år sen. Jag börjar bli gammal. Jag höstdeppade lite lagom men ändå hanterbart.

November börjar jag så smått förstå mig på nu 2008 och inte sky så förtvivlat som för. Det är en rätt lugn månad. Vi bytte ut ytterligare två badrum.

December är lika med jul-angst. Jag vill INTE ha mer jul. Jag vill ha lugn och ro. Jag läser Philip Pullman och min man börjar läsa chick litt.

Det var mitt år. Långt ifrån ett av de roligaste. Ett ganska jobbigt år. Ett ganska trist år. Fast visst har man fnissat också. Trots ärr man ådragit sig. Det står 2008 över hela magen på mig.

Nu tänker jag nog gå och bada. Det råder en dövande passivitet och apati i Flugsvampen.

Kommentarer
Postat av: sara

Gott nytt år!

2009-01-04 @ 20:53:52
Postat av: Anonym

Gott Nytt År!

2009-01-06 @ 18:56:35
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0