Yrkeskvinnan läser i sjuksängen

Nu ska vi se. De senaste dagarna och veckorna har jag läst:

I döden dina män



Otroligt maffig historia. Da Vinci-koden möter Stieg Larsson liksom. Jag fnissar mig genom den och tycker att den är oerhört underhållande. Och dessutom så är det en underhållande historierepetion - kungarna står som spön i backen.
Och svensk byråkrati får rätt många kängor. Även det är roligt.

Dubbla slag



Njahaja, jag vet inte... det här var inte så jättebra, men intressant. Behållningen är budskapet att livet faktiskt förändras på riktigt när man får barn (nähä?) och att man inte kan leva som man gjort tidigare... Rätt ojämn bok, men ok.
Sen kunde jag inte låta bli att lyssna på en intervju med författaren och hon gjorde sig bättre i tv än mellan pärmar tyckte jag. Men - skriver hon igen kommer jag nog att läsa - ja.


Flickan under gatan



Hu. Det här läste jag ut nu på kvällen och det var väldigt skakande. Jag vill börja jobba med Stadsmissionen, jag vill bli familjehemförälder...nånting. Gatubarn som inte finns och inte syns... Det får inte vara så.


The Last Breath



Den här blir jag inte klok på. Jag är inte helt imponerad än. Jag har alltså inte läst ut den. Men jag gottar mig lite sorgset i det där anti-katolska som bara en "förtappad" irländare kan vräka ur sig.


Jag är inte så bra på att skriva snärtigt och kortfattat om böckerna jag läser.

Det är dessutom mitt i natten och jag vet verkligen inte varför inte min man och jag bara går och lägger oss. Vi hetsäter jordnötter och gör halvt onödiga saker istället. Ni vet, inställningar i datorn, bloggande om vad man läst på senare tid och så...

PS. Jag finns numera på Twitter. Det förstår jag inte heller. Men det är lite kul. Sök på yrkeskvinnan (förstås).

PS2. Det är mycket jag inte förstår, när jag tänker efter. Skype. Spotify. Jag hänger inte med, helt enkelt. Men då tänker jag på han mannen jag lever med, han som visserligen kopplar ihop nätverk och stereoapparater och nästan kan sota en dvd-spelare (det sista var ett skämt)...men som ändå sagt - i modern tid - "Det där Fääsbok, vad är DET för nåt? Kan inte jag...vara på din profil? På Fääsbok?"
Då känns det som jag hänger med. Lite grann i alla fall.




Kommentarer
Postat av: Maken

ojoj, vi fastnade visst i en dator-loop inatt.

Och hur ska det gå - jag ska undervisa om bloggande efter påsk - för ett gäng aspergare.

Hua, jag får kalla in frun istället.



natti

2009-04-09 @ 01:24:08
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Hm, det ska erkännas - ett tag kommunicerade maken och jag via Yahoo Messenger, trots att vi satt bredvid varandra. Det var bara ibland som det berodde på att vi hade en sovande baby i samma rum...

2009-04-10 @ 16:33:13
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0