Yrkeskvinnan byter åsikt några gånger om dagen

Imorse kom jag till jobbet och gillade mitt jobb. Framåt tre-snåret hade det gått över.

I lördags bistod jag vid en urnsättning. Det var kallt och jag jobbade på en lördag. Lik förbenat stod jag där i snålblåsten och såg de sörjande långsamt bege sig bortåt. Jag fyllde urngraven och lyckades plantera om en liten ros. Då kände jag att jag gillar mitt jobb.

Sen gjorde jag det ända till det tredje griniga personen i telefonen ville veta varför saker kostar pengar och detta i snipig, virrig eller bara allmänt sur ton...  Jag har också fått veta att "det går ju åt HELVETE" eftersom ingen svarar i telefon i blomsterhandeln. Okej....?
Vid det laget gillade jag inte mitt jobb längre. Dessutom sitter jag och HANDSKRIVER en Herrans massa räkningar vilket gör mig stissig och jag får dessutom svårt att sova.

Men.
Sen gick jag på lanseringsevent. Jag snodde inga pennor vilket var lite mesigt av mig men - jag pratade med folk jag inte kände, jag berättade om projekt jag lagt ner och jag fick en talrik ekologisk mat, drack två flaskor smaskig Saltåkvarn-juice...och ett stort glas vitt. Ecologica. Den är sådär men det dög alldeles utmärkt. Sen fick jag ett gratisex av en bra bok som jag ämnar läsa.

Det fanns fina ungdomar där också. Såna som är duktiga och gör braiga saker.

De här till exempel:

www.tredjehand.se

http://www.shareapair.se/

Sen blev jag grymt imponerad av det här:

http://www.peepoople.com/


Hur bra är det på en skala? Jag kände inte ens till detta problem. att 2,6 miljarder (MILJARDER) människor inte har tillgång till vettig sanitet. Inte har tillgång till en toalett. Inte har möjlighet att gå på muggen.

Var sponsrar man, liksom?

Jag vill brinna för saker igen. Jag vill vilja saker. Jag vill få saker gjorda.
Och så skulle jag vilja ha kondis också...

Boken som lanserades idag heter "Tjäna pengar och rädda världen". Jag gillar den.



Av Erika Augustinsson och Maja Brisvall.
(Bookhouse publishing.)

Det var dagens noteringar. Jag åkte hem tidigt. Jag var för trött för att mingla mer och för trött för att se modevisning. That's right. Jag missade Dem Collective. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Maken

Du förändrar också världen - vi har fyra projekt och en fyrfoting än så länge.

Sen är nog viljan att göra skillnad, på något sätt - det viktigaste.



Maken

2009-04-21 @ 12:07:10
Postat av: anton

är jag mycket fånig om jag smålog åt mening "sen fick jag gratisex"?



ja, jag är nog det.

2009-04-22 @ 19:06:08
URL: http://antonskott.blogspot.com
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Visa (?) ord från en telefonförsäljare; det är inte dig personligen de skäller på. Det är sörjande, uppvarvade människor som råkar rinna över i närheten av en telefonlur. Telefoner är märkliga på det viset, de verkar uppfattas som slasktrattar för frustration oavsett vem som sitter i andra ändan.

2009-04-22 @ 21:58:07
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0