Yrkeskvinnan tar farväl

Jag ägnar mig just i detta nu åt att tömma mitt kontor. Det där låtsas/gratis/vi-som-skulle-förändra-världen-nähä-det-gick-visst-inte-kontoret. Jag hämtade ju mitt resterande blöjlager härom veckan och nu sitter jag här och konstaterar att hyllorna är så gott som tomma - jag lämnar med flit kvar en fjantig broschyr där Swebank lovar guld och gröna skogar (LIERS!!)  samt våren (2008...) s program på Kulturhuset. I Ytterjärna. Arrat av antroposofiska sällskapet. Och nej, jag har ingen aning om vad det gör här på mitt kontor.

I alla fall.

Vi lyckades glömma tre tomma plastlådor som någon av mina giriga korridorskamrater genast uttryckte sin önskan om att få lägga vantarna på. Nähädu, den gubben gick inte.

Nu står en av dessa lådor på skrivbordet och en står på..i, det är en fåtölj-ig sak...jag vet inte, i alla fall, den står i/på fåtöljstolen. De är fulla med de pärmar och papper jag inte fick med mig sist. Samt en häftapparat, en ask blyertspennor, tre tepåsar (grönt), ett sudokuspel i trä (va?), en mycket kompakt luftmadrass samt en nöd-deo och två pennmuggar. Jag känner mig som något ur en film när jag stoppar ner allt i lådorna. Det är lite som när någon får sparken i en amerikansk rulle av mindre djupt slag. Då stoppar de alltid ner det där de ska ha med sig i en kartong - en ganska fjuttigt liten brukar det vara kartong tycker jag, och går.
"You're fired. Clear out your desk RIGHT NOW." Typ.

Fast jag har ju inte fått sparken. Eller?
Jag har bara inte lyckats sparka igång det företag jag ville driva. Och det suger ju lite.

Hur som helst. Jag går just nu en deltidskurs i projektledning där jag lär mig fantastiskt intressanta saker och samtidigt övar på att inte ta i så jag spricker. Mycket nyttigt. Det roligaste - eller vad man nu ska kalla det - är att jag upptäcker om och om igen allt vi gjort FEL. Det är så otroligt komiskt. Sorgligt. Nä, mest är det intressant. Jag lär mig ju saker. Jag älskar att lära mig saker. Och jag inser - åter igen - att ingenting är förgäves.

Så så var det med det.

Nu ska jag försöka göra nån slags värdigt avslut här. Jag blir upphämtad om nåntimme kanske? Drygt...
Sen får jag sushi.

Och för att få tiden att gå ska jag städa två datorer, något jag inte är så bra på, samt kolla att jag fått med allt, samt skriva klart senast inlämningsuppgiften till min kurs. Den är 24 timmar sen även denna gång. Men va fan.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag vidhåller - det är mod i att ge upp också. Att släppa.



Jag är sjukt nyfiken på vad du lär dig.

2008-09-22 @ 17:33:19
URL: http://juliaskott.wordpress.com/
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

OooooOOOooooOOOoooo! Ganttscheman, formulär och typer som tror att ingenting går att planeras. Projektledarutbildning är skoj!



Du har lärt dig massor på det företag du drivit - om du väljer att starta ett nytt efter att ha gått projektledarkursen kommer du att ha väldigt mycket bättre förutsättningar att lyckas än dina kurskamrater och de flesta som "startar eget". Ingenting är bortkastat - det gäller bara att suga det göttaste ur det. Vila först dock; timing är också viktigt.

2008-09-23 @ 12:12:37
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0