Yrkeskvinnan rasar

Det finns skäl att rasa. Alltid. Jag drar det viktigaste för dagen:

1. Det måste bli straffbart eller liknande att dels göra voiceovers (eller vad det heter) till tv-reklam och DESSUTOM göra voiceovers till tv-program, barnfilmer och liknande. Jag KAN ha nämnt detta mitt hatobjekt tidigare, i samband med att barnen och jag såg om Josef drömmarnas konung och herr Jysk bäddlager "är" Jakob, Josefs far, och han pratar om sitt folks uttåg ur Egypten och man bara väntar på att han ska börja kränga manna ur öknen som "alltid ett bra erbjudande". Jag vill bara mörda.
Det var en voiceover igår på nåt dokumentärt (yeah rajt) om räddningspersonal på Gotland (SOS Gute tror jag det var) och maken och jag bara satt och väntade på att han skulle säga, så där "mustigt" försäljningsporrigt "tjejen har slagit i huvet men idag är det enast 149kronor för en snabb tur till akuten"... eh ja. Jag gör inte det vidriga i detta rättvisa. Det måste bara bli straffbart helt enkelt. Antingen gör man reklam eller så dubbar man saker och är speakerröst, man FÅR inte göra båda. FÅR INTE!!!

2. Varför har ingen tidigare upplyst mig, tvingat mig, läst lusen av mig för att jag inte började nässkölja tidigare??? Nässköljning är ett gudomligt påfund som rensar mina underutvecklade bihålor och bistår mig i att undvika att hänfalla åt svårartat nässprejsmissbruk. (Min granne och jag brukar roa oss med att berätta om våra respektive nässprejsmissbruk. Hennes är värre och mer rotat än mitt men dock.)

.... Näe, jag är för sjuk. Jag orkar inte rasa mer.

Nu måste jag upp på rummet och sms:a nämnda granne med veckan ord. Hon började denna utmaning förra veckan. Hennes ord var "HUMBUG" som hon ansåg användes alldeles för lite. Hon sms:ade en bra definition på humbug  - jag har inte mobilen här, annars skulle jag citera - och sen undertecknade hon med "Horace Svensson". (Hon heter inte Svensson men hon har ju inte bett om att bli uthängd i min blogg heller.) Det tyckte var roligt. Jag svarade nåt uppmuntrande och under tecknade med "Lisa Witt-Brattström". Det tyckte vi var roligt.

Veckans ord blir gårdagens upphöjda "lomma". Ifall ni undrade.

Nu ska jag sluta rasa och gå och lägga mig i badet.

Kommentarer
Postat av: Maken

så så, lomma iväg till badet nu.

Så släntrar jag ut i köket och gör middag.

Maken

2008-10-17 @ 17:20:47
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Mitt ord för veckan blir isåfall "ity" (jag har smak för att adoptera äldre och övergivna ord).

2008-10-17 @ 20:17:10
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0