Yrkeskvinnan och snön

Det föll ju - som bekant - snö inatt. Det blev vinter över en natt och det är ju trevligt. Maken jagade ut alla barn - och de var inte ens svårbedda, de ville ut. Själv satt jag och svor över ett svårt korsord och fick till sist ringa mamma. Hopplösa ord bitvis ... jag ska skaffa glosbok.

Medan jag satt där och pratade med mamma ser jag hur det sitter ett barn i oxelträdet på tomten. Mitt barn. Min förstfödda har lyckats ta sig upp i trädet, inte så högt me ändå. Jag sticker ut huvet och gastar att om hon nu tagit sig upp i trädet får hon göra lite nytta, dvs peta ner skatboet i toppen. Och OJ, vad hon försökte, men uppgiften blev henne övermäktig, trots att maken försökte skicka upp en kratta i trädet. Skatboet är alltså kvar.

Även jag själv blev till sist utjagad, ut i skogen. I en kvart, sen blev det för kallt och blött.

Väl inne pågår det försök till kortspel med folkilskna baren. Maken har morrat och drämt näven i bordet vid minstett tillfälle, så jag undrar hur det ska gå. Jag vägrar själv att delta, men jag är ju en grinig gubbe i vardande. De har blandat, bråkat, delat ut, delat om, bråkat lite till i säkert en halvtimme nu (något överdrivet) men ännu är det inget spel p G. Jo, NU började de visst spela. Men säg den frid som vara beständigt. Snart börjar de väl slåss igen...

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

"folkilskna baren"? Är det ett spel eller en felstavning? Med tanke på hur tiden är skulle jag tro att det är ett kortspel i stil med löjliga familjen fast baserat på dokusåpan "Baren"... :)

2008-11-22 @ 16:07:56
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Yrkeskvinnan

OOps. Det skulle vara folkilskna BARNEN. Jag slant...

2008-11-22 @ 16:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0