Yrkeskvinnan rycker upp sig

Jag har faktiskt ryckt upp mig idag. Faktum var att allt blev bättre när jag väl hade hängt tvätt i ljum bris och det flaxade lakan och annat i trädgården. En ordentlig promenad på det och mycket var helt ok.

Jag läste han Johan Croneman härom dan - fredags kanske? *leta leta*

"Rör inte mitt tabu
...
Jag kan nämligen förstå att det har varit tabu att säga att man ångrar sina barn. Det får gärna fortsätta att vara tabu."

RÖR INTE MITT TABU

Jag är mycket förtjust i han Johan Croneman i vanliga fall också. Men det här var ju riktigt bra.
Tabu visade sig dock vara ett rätt knepigt ord, för att inte tala om ett knepigt begrepp...eller ganska i alla fall.

Nä, det blev inte roligare än så här i mitt reflekterande över Cronemans djupheter. Mina ungar (som jag inte ångrar - oftast) beter sig rätt illa idag med och förhindrar alltför insiktfulla reflektioner. De stör, bråkar och gnäller så jag orkar inte tänka. Så kan det gå.

Hur som haver.  

Vi har begått IKEA idag, i det vackra majvädret, JA, helgerån, TABU appropå tabu, men köket skulle beställas och det bestäldes.

Det är för mycket som snurrar i min hjärna. Jag tror jag går  och lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Mona

Här nickar jag så mitt huvud går av...ja, när jag läser artikeln och dina synpunkter. Mer tabun, NU! Ja ja, jag vet att jag kastar lite småsten i ett glashus, men trots att jag kan vara provokativ så finns det faktiskt "heliga moralgränser" som jag seriöst tycker att det är förfärligt att klampa över.

Jag har också varit på IKEA i dag, och i går. Men tyvärr inte i ett så skojigt ärende som ni.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0