Yrkeskvinnan röjer upp

Jag passar på att tjoa runt lite på kontoret för att det ska vara ok här den veckan jag är borta. Fast det är rätt rörigt fortfarande. Hm!

Jag träffade mina gamla kursare i onsdags och det var så hemskans trevligt. Även om jag för vilken gång i ordningen kände det här att vi lever i olika världar, på olika planeter...fast det gör liksom inte så mycket. Det är väldigt coola typer. Fina liksom. 

Sen att jag var väldigt...sliten dagen efter lämnar vi därhän. Jag övervägde återigen att bli nykterist, men kom sen fram till att gås det ut igen så ska det baske mig även ätas STOR middag. Det är osunt att pimple rödtjut utan STOR middag. Det hävdades i leden att middag och mat var "så 2007" - ja, det var ett skämt...men jag vet fasen om man får skämta om mat. Hrmf!

Om allt går vägen blir det opreation på måndag. Och OJ vad jag ska blogga från sängkanten. Jag har såna visioner och illusioner om den tjusiga stilrena konvalecensen då man lite lagom blek och skör tronar i sin stora säng med stärkt nattlinne (kan man stärka trikår och gamla t-shirts? Oklart...) och tar emot besök som typ Florence Nightinggale när hon var sjuk...
I verkligen brukar det mest bli väldigt sunkigt med smulor och smörgåsfläckar överallt, samt snytpapper i högar och lite små-blärk helt enkelt. Jaja. Dream on säger jag bara.

Jag är mest rädd för att det gör lite ont i halsen och det fick det inte göra, sa de på sjukhuset när jag ringde för att höra hur det var det här med att man inte får ha ngn infektion i kroppen inför operation. Hm. Jag får inte förebyggande sängläge hela helgen. Fasta på måndag måste man göra också - jag fasar.

Nä, nu gör jag ett krafttag på skrivbordet. Jag måste hemåt. Mina djuplodande och kvicka reflektioner över allt jag hört på radio och läst i tidningar får jag ta senare...*suck* ... när jag inte alls har ett lika bra tangent bord. A-tangent fungerar liksom här på jobbet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0