Yrkeskvinnan och den sista frestelsen

Det där skrev jag bara för att det lät bra.

Så här ligger det till. När man står inför nåt lite små-avgörande, eller lite mer stort och annorlunda än - säg att gå på Konsum - något lite mer omvälvande som t ex en operation...då går det åt lite energi att håll ihop hela sig själv. Jag är rätt trött.
Men.
Det känns ändå rätt bra. Jag har:
- Varit i mässan.
- Biktat
- Fått de sjukas smörjelse
- Sovit middag
- Ätit chokladkaka
- Samt fått höra från min man att jag är blek och vacker
Jag har även:
- Träffat väninna med två små barn i magen
- Träffat väninna med ett fjärde barn i magen - övriga tre fanns på plats runtomkring.
 
Men tillbaka till det där med sjukas smörjelse. Last rites som det ju inte alls heter. Sista smörjelsen. Därav dagens rubrik. Jag fick stränga order att ta emot sakramentet. När två präster säger åt en så gör man ju det.

Från katekesen:
De sjukas smörjelses sakraments särskilda nåd verkar på följande sätt:

 
 
-den sjuka människans förening med Kristi lidande, till hennes och hela kyrkans gagn;
-tröst, frid och mod för att på ett kristet sätt uthärda sjukdomens eller ålderdomens lidanden;
-syndernas förlåtelse om den sjuke inte har kunnat erhålla den genom botens sakrament;
-hälsans återställande, om detta är till gagn för själens frälsning;
-förberedelse inför övergången till det eviga livet.


Det var mycket fint.

...och så jag har jag beställt en ny dator. Haha! En BLÅ.

Bildbevis kommer.


Tänk på mig imorgon.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag FB-tänkte på dig innan jag läste det här, men jag tänker fortfarande. Och det är bäst för dig att du a) inte övergår till nåt evigt jäkla liv b) skickar ett sms när du slutat fylleyra av narkosen (if you're anything like me) och säger HÄJ JAG LEVER.

2008-05-19 @ 09:43:41
URL: http://juliaskott.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0