Yrkeskvinnan och bihålorna

Det har varit en hård dag. Jag har så förtvivlat ont i bihålorna, de runt ögonen...men nu jäklar. Jag återkommer till detta "jäklar"...

Jag åkte trots allt till jobbet. Med bihålor, hosta och allt. Och jag har åter ställt den tjatiga frågan "hur-ställer-ni-er-till-kremering?", och jag har pratat med folk om räkningar och huruvida någon inte alls är död, och jag har beklagat att farbror si och så har gått bort. Och så har jag klistarta etiketter och skrivit räknignar och dött en smula inombords pga detta.

MEN. Första måste jag bekänna min kärlek. Till Rix Morronzoo. Det är MYCKET olikt mig men jag vet inte, jag bara älskar Morronzoo. Idag hade de han BingoLotto-Richard i studion och plötsligt garvade jag pinsamt och högt på Norrmalmstorg åt nån BingoLotto-historia...

(Här typ: http://www.rixfm.se/?underpage=236.93404 )

Oerhört roligt.

Sen har Titti världens bästa skratt (jag blir liksom glad i själen bara hon flabbar så där), Roger har otroligt tjusig röst och Gert är väldigt underskattad. I lajk Gert. Minus fredagsfräckisarna - jag är för pryd. Och dessutom har jag smak eller nåt.

En av lillkillen förskollärarare, gillar Adam och Gry...och de är väl ok. The Voice är väl så där, jag menar, en gammal klasskompis är med och livar upp... men inget slår Morronzoo. Jäklar alltså. Och den där kören som sjöng in våren hos the Voice - HUU, så den lät. Nån otroligt soppig manskör (pöh förresten, de lät som en hoper målbrotts-får) - HEMSKT. Förstå vilken skillnad mot damkören SALT; de var helt fantastiska. TULE!!!

Det som är lite jobbigt med han Fredrik som drar nyheterna. Vad han än säger så förväntar jag mig nån liten (eller stor) referens till Anna Skipper, dålig mat, eller bara ett beskäftigt "Hur ska det gå? Kommer Biggan klara Annas hårda regim de resternade 4 veckorna?" När det egentligen handlar om konjunkturer, naturkatastrofer och valet i USA.... Besvärligt.
Det där är inte bra alltså, att ha en för utmärkande röst. Det är som i filmen "Josef drömmarnas konung", där Jakob, alltså Josefs pappa (ni vet, Bibeln, Gamla Testamentet och allt det där), hans röst är han som gör reklamen för JYSK bäddlager. Det är liksom inte ok. Här ska det vara allvarligt och upphöjt eller nåt, och patriarken talar med myndig stämma till alla sina söner och det enda man hör är (i rasande fart f ö ) "...trädgårdsmöbler-tv-bänk-bokhylla-JYSK -alltid-ett-bra-erbjudande" när han egentligen ska tillrättavisa Ruben för att han har sålt sin yngste bror till egyptierna. Det är tur att han bara är med i början. 
Det måste blir ordning på sånt här.

Min man (Maj-Britt, ni vet) började alldeles nyss prata om "satans underbyxor" vilket jag inte alls förstod vad han syftade på (våra gardiner? behöver de tvättas? mina/hans underkläder? VAD?), men jag sa bara lugnt att nu fick han se upp eftersom nu hamnade bahytten ovanpå papiljotterna. Ha! Han suckade bara och muttrade sen nåt om "copy". Han säger det när han tycker att jag har sagt nåt slagfärdigt...och det gör jag ju mest hela tiden, haha.

Det kommer en ny tidning i morgon också, och om jag inte hade såna problem med mina bihålor skulle jag mingla iväg på släppet...det hade varit kul, men jag tror inte jag mäktar med. Äsch. Men jag ska med stort intresse läsa Passion for Business. Jag kände tvångsmässigt att jag borde skriva nåt om min situation och mina val och försöka sälja in, men jag pendlar mellan att vara för lat och för självkritisk.

En sista grej.
Vet ni vad det här är?


Det är en nässköljare. Min granne, som f ö är sjuksköterska, har länge varmt förespråkat nässköljning. Med tanka på mina bihålor var jag idag till slut beredd att prova precis vad som helst...nästan. Men nässköljning föll helt klart in i kategorin "vad-som-helst". Det var i princip den religiösa upplevelse som min granne hävdat. Jag känner mig renad! Men det gör fortfarande ont i bihålorna. Aj.



Det är de där över ögonen som gör ondast. AJ.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag hade en sån efter näsoperationen - nu vill jag ha en netipotta. Nässprutan måste man byta ut typ en gång i månaden för att gummiplutten blir ohygienisk, har jag för mig.

2008-05-06 @ 15:36:56
URL: http://juliaskott.wordpress.com/
Postat av: Magdalena

Hej där, va kul att du gillade vår sång! Gå gärna in på vår hemsida, där finns fler låtar att lyssna på.

2008-05-19 @ 22:55:23
URL: http://www.damkorensalt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0