Yrkeskvinnan tar vägen förbi hospitalet

För att lämna prover en masse.
För nu tyckte farbror doktorn att a) "så här ska kvinnor inte ha det" (autentiskt citat) b) han vill kolla sköldkörtlar igen (det är rysligt vad de är intressanta, hittills har de inte varit medskyldiga till min allmänna skröplighet c) skicka mig på allmän blödningsutredning. Så nu åker jag till sjukhus för att göra en sån. Hepp.

Jag fick springa runt flera varv kring Hötorget i förtvivlad jakt på ett ställe som vill ta mina prover men varken Cityakuten eller Läkerhuset i skrapan ville det. Åk till Karolinska, sa de bara. Jaha. Trots att farbror doktorn sagt att det skulle gå att knata in på Cityakuten. Men men.

Det hela slutade med att jag gav upp, åkte ner i Hötorgshallen och - ja, det är riktigt, åt Sushi. Den var...ok. Men jag börjar inse att jag är helt präglad på vår simpla fattigmanssushi i min förort...den här var lite krävande och märklig. I vilket fall, den åts och igår åt jag på YTTERLIGARE ett ställe men där blev jag nästan ilsken eftersom Miso-soppan inte ingick. Pöh.
Idag ska jag utforska ytterligare ett ställe i Stuvsta. Sen måste jag tog ta en liten Sushi-sabbat på...säkert flera dar. Så att jag inte tröttnar. Eller ruinerar mig.

...och så äter jag hormoner också. För att försätta mig i nåt slags kemiskt klimakterium för att kroppen ska återhämta sig. Typ. Jag vet inte. Jag ska träffa doktorn igen om några veckor. Det ska bli intressant.

We're off to att ta en massa blodprov att wonderful Karolinska sjukhuset i Huddinge. Där jag även har fött barn. Jag har fött barn på många sjukhus, haha.

Auf wiedersehen. I äm aut.

(Jag ÄLSKAR Project Runway.)


Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Om du känner dig äventyrlig kan du ju ta dig till Uppsala och luncha på Yukikos. Räkna med en heldagsutflykt eftersom hennes restaurang ligger litet i utkanten av stan (med Uppsalamått mätt). Redig, liksom hemlagad sushi. När jag bodde i närheten hände det att jag såg diplomatbilar utanför restaurangen, kanske ett utslag av hemlängtan från japanska delegationen?

2008-08-29 @ 21:35:11
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0