Yrkeskvinnan rippar fortfarande

Det hann liksom bli lite bråttom med alla Tacos (som inte var tacos eftersom det var såna där mjuka tortillas istället för Taco-shells men men) så jag hann inte förklara mitt rippande. Jag sitter i ett töcken av min billiga musiksmak, ett stort glas Zinfandel och min fina dator. Jag lyssnar på en best-of-skiva med... Sandra. Ni vet, tysk mes-euro-pop av riktigt kackigt snitt. Jag älskade Sandra när jag var så där en... elva, tolv, tretton. Mest för att killen jag var vansinnigt kär i gillade henne. Visade det sig. Och han tyckte hon var jättesnygg. Alltså ville jag se ut som hon. Tjena. Det gör jag inte, gjorde inte då, usw.

Men visst är hon snygg? Eller...


Det här var typ den första LP jag köpte. Och OJ vad jag lyssnade på den. Anyhoo, nu sitter jag här i mörkret efter våra tacos (jaja) och en cool film, Adventures in babysitting från 1987 (typ). Barnen tyckte det var kul. Samt ngra avsnitt Scrubs. 

Det här med rippandet var det ja...datorn är alldeles varm. Jag har säkert lagt in 50 skivor. Hu. Men det är lite skoj. Fast nu börjar jag tycka att det är lite mycket Sandra och tysk brytning i electrodjungeln.

...the break up offff the wuöld


Sjunger hon. Cheesus.

Jag är en nu person för övrigt. Jag är omdefinierad. Härom veckan åt vi på en lokal thai/asiatisk sylta här i centrum. Maken var hungrig och tog nån blandlåda m lite sushi, yakitori och yakiniku. Jag smakade dödsföraktande på två bitar sushí - jag tyckte det var dags. Jag tror jag har nämnt att sushi och jag inte är nån bra kombo samt att det är lite jobbigt eftersom jag tycker att sushi är så...snygg mat. Och att det passar min image att äta sushi och allt det där. I alla fall, jag smakade...och det var inte helt oävet. Hm!
Så nån vecka senare köpte vi pizza till barnen, parkerade dem i soffan och åkte ner till samma sylta för att äta sushi tillsammans. Jag åt fem bitar sushi! Och det var gott! (Well, den med massa avocado vad så där, men det var för att avocadon var för hård.) Jädrar anåda alltså. Är jag nu alltså en sån som äter sushi?? Det är ju helt amazing. Jag gag-ade inte en enda gång. Jag smällde i mig helt enkelt.
Hepp liksom.

Nä, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Nu räcker det med tysk slapp-pop.  

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Hurra, du har blivit en Hipp Mamma!

2008-08-03 @ 01:15:23
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Heh, när Uppsalas första susheria öppnade placerade de sig omedvetet på gångavstånd från katolska kyrkan och teologen (det var inte ens hundra meter ifrån. Det gick väldigt bra för dem, särskilt i fastan.



Varning dock: sushi är extremt vanebildande. Jag ångrar fortfarande att vi flyttade från stället där vi hade gångavstånd till Uppsalas bästa susheria...

2008-08-03 @ 15:14:24
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0