Yrkeskvinnan 080808

Det känns som en plikt att blogga idag, så att man får en ordentlig anledning att skriva det piffiga datumet. Jag minns för ... *tänka tänka* tjugo år sen, då det var 880808. Det var också roligt.

Öh.
Eh ja.

Jag har idag gjort följande:

1. Lämnat många rör blod. Det var världens snabbaste labbtekniker som bara svish svish tog 6 rör blod på mindre än en minut. Fast jag fick inget klistermärke.

2. Ätit frukost på lokala fiket, ety jag var fastande. Och i ärlighetens namn har jag ingen aning om det är ett korrekt användande av ordet "ety". Men i alla fall.

3. Läst min "förändra-livet"-bok. Och jag säger INTE vilken det är förrän nån verkligen undrar.

4. Klippt mig. Det blev snyggt. Tror jag. Det var lite spontant, och donnan på klippstället undrade när jag senast klippte mig och jag sa som jag brukar att det var nog ett år sen. Typ. För det brukar det vara. Och det var det nu också. Hon gapade och sa att då har jag verkligen "j*ligt bra hår". Tack eller nåt. nu är det uppklippt och piffigt. JAg överväger att permanenta in lite volyyym nästa gång jag går dit.  Det vill säga om jag ids. Jag fick också med mig hutlöst dyr hårmousse...skum...spray...eh, det var bara en burk men jag vet inte riktigt vad det blev till sist.

5. Köpt ett armband. Och klurat på om det var piffigt med berlocker med barnens initialer på ett armband eller ej. Det såg mest fånigt ut. Och de saknade bokstaven M och då går det ju inte. Man kan inte ha fyra barn och tre initialberlocker på sitt armband. Det är att bädda för dyra terapeut-räkningar i framtiden.

6. Förhört mig på systemet vad som passar bäst att drick till sushi - funkar det med vilket vitt vin som helst som har en liten sån där pagod-symbol? Nja, den vänliga kvinnan sa att weissbier var att föredra. Så då tog jag två såna. Och sen tog jag en flaska portvin också - är man tant så är man.

7. Köpt två toppar/blusar/tröjor - åh, vad det är svårt med nomenklaturen - på KappAhl. De var fina och man måste ju vara lite snygg på jobbet.

8. Även inhandlat bebispresent till vår dödgrävare på jobbet som blivit pappa. (Han är inte bara dödgrävare, han är också trädgårdsanläggningskunnig. Men han är dock dödgrävare. Vilket är lite coolt.)

9. Köpt jordgubbar.

10. Väntat på en försenad buss.

11. Suckat över att det a) var väldigt kvavt b) att de flåstramsiga barnet på busshållsplatsen var så PÅ. Men hon hade visst fått en liten bror för max tre veckor. Det hängde nämligen en sån på hennes mamma i sele. Barnet var väldigt uppmärksahetstörstande och körde med sin mor som antingen var ett under av tålamod eller bara var drogad av sin egen amning.

12. Mött upp bror och brorson hemma - vi är barnvakt till brorsonen Plutten igen. Han har en klåfingerapa på sin fina gröna tröja och han kan, vid ej fulla två år fyllda, säga både "klåfingerapa" samt rabbla hela alfabetet. Jisses. Men han är rädd för grönsaker vilket blev mycket uppenbart vid lunchen.

13. Fått storspö i Singstar av min tolvåring. Men så brukar det vara. Jag försöker se det som övningar i ödmjukhet, självbeärskning och...tålamod. Vilket jag behöver.


DET är vad jag har gjort idag. Jag är matt och har ont i huvudet, antagligen en kombination av åskvädret, den kvava luften, ofrivillig fast till klockan 8.30 samt blodbrist. Nu ska jag hämta min minsting, det stora barnet på dagis.

Storkillen hade med sig en groda hem. Han fick inte ta in den.

Nämnde jag att det blir sushi till middag?

(...det sjungs fortfarande Singstar i vardagsrummet och det SKÄR i en stackars mammas öron - HU så falskt det är bitvis. Det lustiga är att det kan vara rätt så tvärfalskt men man får bra poäng ändå. Jag fick knappt Wannabe när jag sjöng 9-5...and suddenly it got personal.)

Mot dagis var det.

Kommentarer
Postat av: Julia

JAG vill veta vad det var för bok.

2008-08-08 @ 16:07:22
URL: http://juliaskott.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0