Yrkeskvinnan har vatten i örat

Nu ska här snabbgnällas för sen MÅSTE jag gå och lägga mig så att jag kan gå upp jättetidigt och frankera och adressera alla galna Traderapaket som måste på lådan imorgon.

Lillkillen har svinkoppor. JAg säger det högt och utan att skämmas eller för den del smittas. Jag ruttnar lite på att det ska vara så FRUKTANSVÄRT smittsamt, för ingen här ehmma är smittad än...i o f s är vi maniska med att tvätta händer och byta handdukar men vad fasen.

Jag ska förvandla mig till hon mamman i Goodbye Lenin och skriva ett syrligt brev till lämplig instans på min vårdcentral och upplysa dem om att nu får de ta och se över sina kommunikationsrutiner mellan läkare och labbpersonal för jag börjar ruttna på att bli skickad framochtillbaka som nån flaskpost för att de inte vet vad som gäller i nåt led... Om jag orkarska jag dra detaljerna en annan dag.

Jag halvsov i soffan med Lillkillen tittade på Kalles klätterträd för vilken gång i ordningen... 
"Vi taj den om diskbojjsten". Igen.

Jag har tvättat så mycket att det är helt sinnesjukt.

Jag vill visa grannens fins blodröda lilla lönn som snart tappar löven och dör. Men sladd-h*vetet är fortfarande borta så det går inte...
*morr*
Divan och Humlan har tränat karate och jag har simmat. Oklart hur långt eftersom jag tappar räkningen rätt snabbt och mest koncentrerar mig på tiden. Sen missförstod jag nån instruktion om åt vilket håll man simmar i vilken bana så jag simmade rakt på en snubbe. Frontalkrock. Jag kom krålande och han simmade på rygg... Ni fattar. Tjong och plask bara. Som tur var krockade jag mest med hans axel så mig var det ingen fara med. Fast på honom gjorde det ont.

Det blev kyckling till middag. Den blev bara halvrolig så ni får inget recept. 

Jag har pratat med en bästis i Spanien. Sånt blir jag lycklig av. Sen har jag tittat på CSI för det är måndag. Urk. Men spännande som vanligt. Nu ska jag sova fem kvart i timmen.
Imorgon är en NY dag, som Lilla Kyckligen säger.  
Och imorgon hoppas jag att det där vattnet är borta ur mitt öra.

Kommentarer
Postat av: Julia

Positive uplifting thinking - det var svinkoppor och inte KÖTTÄTARMÖRDSLARBAKTERIER.
Usch, nu kliar det överallt.

2007-09-25 @ 14:32:07
Postat av: Mona

Stackars lilla plutt som har svinkoppor. Svinkoppor är HEMSKT att ha. Jag hade eländet när Loke var 1½. han hade bara ett litet sår på fingret, men jag ahde stora öppna sår över hela kroppen. Fy, vad det kliade och sved. Jag kliade verkligen i öppna sår, så mycket kliade skiten. Däremot fick ingen annan i vår närhet svinkoppor trots att vi inte tvättade handdukar och hade oss. Det är väl en sån där smitta som man åker på omd et är meningen att man sak ha den.
Hoppas eländekopparna lämnar plutten ifred nu, nu nu nuuuu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0