Yrkeskvinnan lider

Varför då nudå? Jag listar:

  • Jag har väger för mycket.
  • Och därför gör det ont i ett knä.
  • Jag ska nu gå ner i vikt. Det innebär ett visst lidande.
  • Usch.
  • Jag har möblerat mitt nya arbetsrum på jobbet idag. Det var tungt, lortigt och jobbigt.
  • Jag har träningsvärk eftersom jag joggade i skogen igår och idag.  
  • Det suger när Tradera-människor inte fullföljer sina auktioner.

Det var nog allt.

Det är sent. Jag måster absolut gå och lägga mig.

Fast först bara berätta att jag var på indisk restaurang med mina fyra gälnings igår. Alldeles själv. Eller njä, det var i sällskap med två andra stora böpiga familjer samt två vuxna personer till så vi var...så himla många att jag knappt kan räkna ut hur. Många. Vi. Var.
Nåt barn bråkade och utryckte högljudt sin besvikelse över att få korma istället för hamburgare. Sen fick samma barn syn på dressingen (nån slags tunn men rätt start tzatziki-artad historia) och började sleva i sig för kung och fosterland. Han stinker vitlök än idag. Samma barn (okejdå, det var han i rymdpyjamas, fast just då hade han inte rymdpyjamas utan jeans och stålmannentröja) blev sen också brutalt nedtryckt mellan mig och en "farbror" (=manlig kamrat i samma ålder som jag själv) och kamraten fick uppmaning att med jämna mellanrum titta strängt på nämnda barn. Det hade önskad effekt och han åt mat och slurpade dressing nästan helt i harmoni med omvärlden. Den stora killen la sig ner i soffan och tyckte synd om sig själv och ville fortfarande ha hamburgare. Humlan och Divan slevade i sig korma och birjani och tikka masala och var mycket nöjda med detta.

NU ska jag gå och lägga mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0