Yrkeskvinnan är...gissa?

SJUK. Ap-sjuk. Jättesjuk. Eller nja, förkyld med obstinata bihålor, så mycket kan vi väl säga. Mycket tröttsamt. Särskilt som hjärnan är ur led och seg och det inte ens går att göra nåt vettigt med att vara sjuk. Mer än typ kurera sig.

Jag spelade in tv igår. Vilken massa fusk det är. För en liten liten intervju/samtalsgrunka krävdes det tre timmars hallaballo och krångel, oändliga sladdar och lampor och massa tagningar... Vågar man ens säga vad och när detta ska sändas? Nja. Det handlade om religion och politik i alla fall, så mycket kan man väl säga. I allmäna ordalag. Det var inte helt enkelt, man vill ju inte framstå som mes men inte heller som nån rabiat tok, så katolik-hagga man är. Hä. Man kanske borde ha en blogg som hette katolik-haggan? Men det kan jag ju inte nu, inte ens anonymt eftersom jag redan outat det här...men men, man vet aldrig.

Any-hoo, jag har tittat på typ 47 avsnitt av Scrubs idag och jag har en hunch om att jag kommer få femte säsongen i födelsedagspresent (hoppas hoppas) och boy, oh, boy ska vi titta på Scrubs. DSet var nån av mina kursare som sa till mig när jag berättade att jag gillar Scrubs att "Wow, vilken bra smak du har!" Han lät alldeles för förvånad för att jag skulle uppskatta "komplimangen". Hrmf.

Ont i halsen har jag också. Inte allra ALLRA värsta sorten, men tillräckligt otrevligt. Blä. Sen ska man dessutom försöka jobba in det här på jobbet sen också... åååååååååååh, trist.

Vår trista griniga granne ringde på idag för att tala om att vår garagedörr var öppen. Hela han utstrålade en slags fejkad "jag är en trevlig granne PÅ YTAN men egentligen är jag sur, grinig och bitter".  Dvs han såg att jag var sjuk och talade om att nähä, han tänkte INTE försöka dra ner den eftersom vi har en (något lynnig) garagedörrsöppnare och den gör att det inte går att stänga och öppna utan den. Suck. Stackars stressade maken fick komma hem på lunchen och stänga garaget, men - samtidigt också umgås med mig. Det var mycket trevligt. VI hann gagga en hel del, bl a om den fällande domen mot Stureplansprofilerna. Kan inte annat än vara "nöjd" med att de fälldes. Nån slags rättvisa kanske ändå skipade. Våldtäkt. Vidrigt brott, komplicerat brott. Oerhört svårt att komma ihåg att man måste hålla isär våld- och övergreppsaspekten från moralaspekten. Våldtäkt handlar i första hand om just våld, i andra hand om sex. Läs Katarina Wennstams böcker. Otroligt viktigt.

Över till något annat oerhört viktigt. Jag måste baske mig lägga upp detta viktiga YouTube-klipp. Pass it on.

http://www.youtube.com/watch?v=bDsIFspVzfI

Dags för 48e avsnittet av Scrubs. Tror jag.

Kommentarer
Postat av: Duribalden

*blåser på det onda och bjuder på honungste*

2007-10-16 @ 21:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0