Yrkeskvinnan och arbetsbördan

Vad mycket det var att göra idag - det var jag liksom inte beredd på. Jag har ju varit på kurs och lärt mig "allt" (nåja) om bokföring vilket var en himla tur upptäckte jag i fredags när jag i ett ambitiöst anfall började lägga in massa verifikationer (det heter så) i det dumma programmet. Blörp så blev det fel, och nähä, det kunde man inte alls rätta så där enkelt som jag trodde. Morr. Många rättningar och bokföringsorsdrar och kladdiga papperslappar senare stämde det ändå inte med alla kontoutdrag och annat skräp. Näääääääääääääj. Sabla shiiit. MEN - skam den som ger sig. Jag hittade nåt spännande i lappväg som visade vara den felande länken och vips så stämde allting och jag tjoade så där moget och diskret som jag brukar. Min kollega hävdade att han aldrig sett nån bli så glad över ett återfunnet verifikat. Jaja, kan jag rå för att jag tycker man ska glädja sig när man kan.

Anyhoo, idag var det ja. Jag hade styrelsemöte med min pikanta styrelse igår och jag vågar nästan inte skriva nånting om dem eftersom det involverar en hel del komiskt och de ju faktiskt tekniskt sett är min arbetsgivare. Men jag säger som så; det involverade en ex-miltär (inte den gamla vanliga, en ny och äldre - "mer" ex- helt enkelt) som pekade med hela handen, träd-vånda, en tysk (ingen Bellman) och lite annat smått å gott. Jag tar resten en annan gång. Men jag säger bara  det - ALLA är ute efter att lura oss. JÄMT.

Det blev kvar disk efter mötet. Den tog jag hand om idag. Sen har det mest ringt hela dan, jag har skyfflat papper fram och tillbaka hela dan, det har krockat i bokningen vilket det ALDRIG gör vilket alltså borde föranleda viss ångest men det gjorde det inte för jag är en lugn och harmonisk människa, tack för det, sjukvården. Hej och hå. Mer disk efter förmiddagsfikat, fler telefonsamtal, mer papper och ÄNDÅ en bortglömd liten sak som hade med efterfrågad information att göra.

Puh.

Nu ska jag promenera till Friskis och Svettis.

Sen ska jag till Konsum.

Mitt liv ÄR så spännande.

Lidl är en vedervärdig affär.

Kommentarer
Postat av: Julia

Apropå jobb, fick du radioinslaget?

2007-11-21 @ 19:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0