Yrkeskvinnan är en tant

Nu behöver det ju inte vara nåt att skämmas för. Och jag tror inte att jag gör det heller. MEN. Det blev bara så plågsamt uppenbart att så numera är fallet.
Exempelvis: Jag löser krypto på helgerna. Det jag såg mest fram emot när jag väntade på ehlgen förra veckan var kryptot i lördagstidningen...jösses. Det är inte bra. Min salig mormor var stor krypto-fantast...det verkar vara genetiskt. (Lördagens krypto var dock i lättaste laget...det ska vara liiite svårare.)

Ytterligare exempel. I morse såg jag en rökande tjej med öppen jacka ("klä på dig!" hade jag lust att säga, "det är minusgrader!!") och knallrosa hår. Vad fasen. Det var liksom rätt snyggt det där knallrosa håret, men jag insåg att jag ville inte ha rosa hår som ung, och inte nu heller som tant, och jag önskar inte ens att jag hade velat ha rosa hår som ung...eh ja.

Och så har jag börjat bära knästrumpor så fort det blir det minst kallt. Jag har skaffat en hel uppsjö knästrumpor och jag anser numera att det är en av den gode Gudens gåvor till mänskligheten. Knästrumpor alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0