Yrkeskvinnans ongar...

...är helt galna.

Divan håller på med grekiska gudar så Flugsvampen känns som ett litet Olympen från och till. Och alldeles nyss, när Divan fick spader efter att jag förolämpat henne (jag KAN ha råkat säga..."bajs-loppa" - väldigt otrevligt och barnsligt), och jag blev tok-kittlad, då hördes från ovan...jag menar från övervåningen, en tordönstämma som sade:

"HALLÅ? DET ÄR ZEUS SOM TALAR."

Det var Humlan.

"DET ÄR ZEUS. JAG ÄR NAKEN. OCH HAR BLIVIT EN KVINNA."

Dvs, Humlan var på väg in i duschen.

Jag skrattade så jag pep.

Killen, som hade nåt slags mag-boxar-trauma is skolan idag (han blev mag-sparkad) upplyste oss om att kamraten som sparkats gör sånt "ideligen". Hans ordförråd är bortom rim och reson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0