Yrkeskvinnan sliter från morgon till kväll

Jag GÖR verkligen det. Ska det vara så här?
Imorse var det så här:

- Masade mig upp halv sju = egentligen för sent för mitt eget bästa
- Jagade en sur Humla ur säng - hon skulle duscha men ville inte
- Hjälpta nämnda Humla med att tvätta håret
- Kastade mig i duschen själv
- Plockade därefter fram kläder till mig själv och lillkillen.
- Tog ner en massa tvätt, la i tvätt...
- Åt en smörgås
- Löste ett korsord - men glömde ta tid så jag vet inte om det var bättre än förra veckans rekord (3min40sek på DNs måndags-lätta).
- Löste en sudoku - svåra såklart.
- Blåste håret på Humlan och mig själv
- Bäddade sängen, packade väskan, hann hitta ett paraply OCH vantar och älgade till bussen. 

Det är ju för tusan ett halvt (helt?) arbetspass före klockan kvart över åtta på morgonen?? Ska det vara så? Och då har jag glömt att nämna att jag letade rätt på stor-Killens försvunna läxböcker, plockade undan efter frukosten och drack kaffe också.

Sen följde en rätt ok dag på jobbet. Jag hade följande intressanta upplevelser:
- Tre gnälliga polska damer i örat och en tysk. Fast hon gnällde inte. Vid närmare eftertanke gnällde inte de polska heller men svenska med polsk brytning har en tendens att låta ... gnälligt.
- En tysk präst försökte pracka på mig en orgel. På fullaste allvar. Jag avböjde vänligt men bestämt.
- Jag fick mammigt beröm av en av exp-damerna. Jag gillar mammigt beröm.

Sen smet jag tidigt, åt Sushi på ett ställe jag försummat ett tag. Det var stillsamt och lugnt, det spelades melankolisk jazz och jag kände att jag var mycket snäll mot mig själv. 
Sen hade jag en liten liten orgie inne på BokSkotten. Men som vanligt med inslag av självbehärskning -jag är så MOGEN och TRÅKIG. Dvs jag hade lystet och ha-igt lastat på mig säkert 12-13 pocket böcker...och började jag rationellt att plocka bort så att det bara blev åtta kvar. Man fick nämligen 4 betala för 3, så det var ju bra... 

Två nagelborsta har jag också inhandlat. Och titta på ett fint soffbord, ett coolt nyckelskåp och en sjyst lampa som skulle passa i vårt kök. Och jag hann tänka att det var rätt trevligt att gå och titta och inse att, jaha, det var inte SÅ ohemult dyrt, men dock, jag ändå inte råd. Vilket är helt ok. 
Materialister är vi allihopa, vi har i princip inget val. Men jag spjärnar emot - på mitt eget lilla sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0