Yrkeskvinnan - en svikare?

Ja, lite. Varför? Jag var på IKEA i lördags. UTAN min syster. Hur kunde jag?

Det hade nog mest att göra med den enorma ruljans och samordningscirkus som det förde med sig. Dvs, Herr Minst hade kalas klockan 13-15, Humlan skulle på "tjejmiddag" (good grief...) klockan 18-20 och Divan och jag skulle barnvakta mina syskonbarn/hennes kusiner från klockan fem till ... sent.

IKEA-besöket skulle alltså ordnas mellan morgonpannkakorna, kaffet och korsordet och allt det där andra.

Det blev en hel del snurrande: sammanfattningsvis som följer:
-Maken slängde av Divan och mig vid IKEA.
-Åkte därefter med resterande barn till Tos'R'Us (som jag egentligen anser att man ska bojkotta men eftersom vi på vår höjd besöker denna rysliga butik en gång om året - fajn)
-Inhandlade presenter till kalaset och tjejmiddagen samt Stor-Killens jag-har-sparat-pengar-så-nu-ska-jag-shoppa-grunkor. Det blev en Bah-ku-Gahn-skjutare (eller vad det heter, jag säger backuggan, med betoning på sista stavelsen, till gossarnas stora förtrytelse).
-Åkte till zoo-affären och handlade hundmat.
-Åkte till kalaset och knuffade ur herr minst.

SAMTIDIGT for Divan och jag runt och plockade på oss IKEA-saker till hennes rum. Mattor, tavlor, bokhylla etc etc.

-Humlan och Stor-Kille dumpades hemma med order om att gå ut med hunden.
-Maken kom tillbaka till IKEA, olycklig och med lågt blodsocker.
-Vi fikade. Livsandarna återvände.
-Vi plockade på oss ytterligare saker och jag hittade en tvättkorg (egentligen en tvättvagn) som man nog hade kunnat anlägga en hel tvättstuga inuti. Jag blev till mig och var tvungen att ha en sån.

Vi fick hem allt meck och sen fick Divan och jag raskt hoppa in i lilla bilen och tuta iväg på vårt barnvaktsuppdrag.

Det var mycket trevligt. Vi fick lyx-sushi och chips och när småttingarna somnat såg vi X-Men 2. (Jag jobbar på Divans bildning.)

Min brorson har slagit ut en framtand och upplyste mig om att han hade haft näsblod tidigare på dagen men att när han slog ut tanden fick han inte näsblod utan "mun-blod". Urk.

Väl hemma hade maken varit på oktober-fest (tysk brütning på det) och var nöjd med det.

Hu vilken lördag. Jag har hört att man ska vila på helgen. Jag får jobba på det där.

Och igår fyllde min yngste bror 25. Hurra för bror.

Och förlåt syrran - vi SKA till IKEA vi också. Om inte annat för att jag kanske bara måste ha en sån där gigantiskt tvättkorg till. Jag är en laundry perv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0