Yrkeskvinnan är defekt

Det är nåt JÄVLA fel på mig. Jag har inte varit mig själv (vad nu det är...) sen min födelsedag, alltså på en månad. Jag har inte kunnat träna. Jag har ätit så groteska mängder medicin att min mage nästan har gått sönder. Jag har både helt rumsrena och mindre rumsrena krämpor.

Så igår, då sken solen. Himlen var blå. Alla barnen och jag tog en vansinnigt lång promenad då det gnälldes kopiöst, alla blev leriga, hunden blev så smutsig att vi fick ringa och varna reningsverket innan vi satte honom i badkaret... Jag ignorerade det lilla halsonda som kändes både fredag och lördagmorgon. Jag skulle bara ut. Jag skulle bara ha sol. Över en och en halv timme var vi ute, mina barn och min hund och jag. (Maken hade sk "manshelg" på landet, vilket innebar kamrater, stekt strömming, bastubad och öl. Och nån liten nubbe också tror jag.) Väl hemma var jag hemskt trött, förstås. Men solad. Och det kändes i hela ... batteriladdningen på nåt sätt.

I morse hade jag så ont i halsen att jag inte kunde prata. Det fanns ingen röst. Den återkom då och då under dagen men det var inte mycket med den. Lite feber. Trött. Lite elak hosta från och till. Och så efter lunch, då small det till. Från ingenstans började den ANDRA axeln att göra ont. Först bara lite grann, sen värre och värre. Riktigt jäkla skitont. Jag kan inte  lyfta min arm. Vissa, helt inkonsekventa vinklar gör så ont att jag mår illa. Vad är det här?

Jag har hunnit fundera.
1. Det är ett smärre mirakel att jag inte är mer hypokondrisk än jag är, med alla dessa märkliga symptom.
2. Jag kanske ändå har tjocktarmscancer?
3. Eller nåt reumatiskt?
4. Jag har ingenting som går att diagnosticera och jag får traska omkring som ett jäkla halvsjukt halvfriskt deltidsarbetande freak for the rest of my life. 
5. Kommer jag bli förtidspensionerad på deltid snart?
6. Kan man en vara deltidssjukskriven när man bara har en deltidtjänst?

Det där sista måste jag prata med någon om. Jag har jobbat deltid i två år. Det första halvåret drygt var det ju för att jag satsade på mitt företagande och min affärsidé. Sen karvade de upp hela magen på mig och det där med företaget fick avvecklas. Sen har jag varit konvalecent och blödnignstörd och allt vad nu är. Sen fick jag medicin som gjorde att jag långsamt återvände till nåt slags hanterbar hälsonivå. Jag gick upp lite i tid. (Jag jobbar 65%.) Sen slutade jag medicinera. Blödningsstörnignarna återvände, i något förvanskad form men dock. Det tog tre månader så var orken borta igen. Men jag kunde fortfarande träna och jag övervägde att försöka hitta ett jobb till. 
Sen fyllde jag år.
Sen dess har jag mått PISS.
Jag är arg.
Jag är trött.
Jag är ledsen.

Och lik förbaskat går jag och jobbar. Hur ser mina...rättigheter ut? Har jag några? Om jag börjar deltidsstämpla måste jag ta första bästa heltidsjobb jag erbjuds. För att sen med all sannolikhet kolapsa och bli sjukskriven, kanske på deltid och så är vi tillbaka där vi började... Eller är det att att alldeles gå händelserna i förväg?
Antagligen.
Imorgon är det jag och husläkaren. Hoppas jag. Och så hoppas jag att jag har så pass mycket röst att jag över huvudtaget kan tala om för farbror doktorn att jag är i behov av VÅRD. UTREDNING. STÖD.

Och så får vi hoppas att jag inte helt har deppat ihop by morning.

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Här kommer massor med cyberkramar: cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram, cyberkram, cyberkram,cyberkram!

2009-11-24 @ 09:53:20
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Krya på dig, du min bästa bloggare som jag alls inte känner men som jag verkligen verkligen verkligen hoppas ska bli frisk snart.

2009-11-26 @ 20:59:08
Postat av: Förlagsmamman

Ska du inte skriva nästa inlägg med rubriken "Yrkeskvinnan är perfekt"

Kramar/S

2009-11-27 @ 13:14:49
URL: http://bockerochstok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0