Yrkeskvinnans ångest

Johodå. Riktigt fet-ångest. Med darr i hela kroppen och bara, usch och brrr...
Jag tittade på Debatt nu på kvällen. Ni vet med han Janne Josefsson.
 
JOBBIGT. SKITJOBBIGT.

Och jag orkar överhuvudtaget inte resonera kring alla turer. Detta eftersom jag:
1. Är trött
2. Redan har försvarat och pratat kyrka med tre små gymnasister från ett stockholmsgymnasium på arbetstid.
3. Är oerhört tacksam för att jag hade sinnesnervaro att tacka nej - vänligt men bestämt - när de ringde och ville ha med mig i detta program. Nej, jag tänker inte kliva på ett tåg till Göteborg tio över fyra. Inte ens om det ingår hotellrum och annat.

Jag ber istället.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du, det är nog klokt att skippa Debatt.



Du och jag kan göra poddradio istället.

2009-03-25 @ 20:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0